Titkon azért reménykedtem annak idején, hogy vannak még csodák - engedjetek meg ennyi személyes megjegyzést, már csak azért is, mert nekem is fel kell dolgoznom valahogy azt a gyászfolyamatot, hogy megint tévedtem. Én nagyon szerettem volna, ha készül egy jó The Day Before, még azon is gondolkoztam, hogyan fogok majd PC-t fejleszteni, ha tényleg olyan lesz, amilyennek álmodtam az előzetesek alapján. Aztán ahogy jöttek a csúszások, nem érkezett érdemi gameplay bemutató, és a stúdió is egyre borzalmasabb képet mutatott magáról kommunikáció terén, úgy jött a felismerés: ja, ez is jó nagy kamu, amit sértődött hisztivel próbálnak meg csomagolni az "alkotók". Aztán jött a megjelenés, az első, végtelenül lehangoló visszajelzésekkel, az erre adott végtelenül primitív válaszreakciókkal, aztán a Fntastic fel is kötötte magát az első fára, még mindig áldozatként állítva be saját magát.
Még leírták azt, hogy a további bevételeket a partnerek kifizetésére fordítják majd, de a Steamről már egészen biztosan nem látnak egy fillért sem.
Alig pár órával azután, hogy a stúdió kiadta saját bezárásáról szóló közleményét, a Valve már lépett is. A Steam áruház oldala a cikk írásakor még létezik, de a vásárlási lehetőségeket már eltávolították. Mindeközben a stúdió vezérigazgatója deaktiválta személyes Twitter-fiókját, az Fntastic hivatalos weboldala is ki van csontozva szépen, csak a stúdió bezárásáról szóló bejelentés található itt. A régi trailereket már korábban leszedték. A The Day Before próbál úgy tenni, mintha nem is létezett volna.
Ez pedig az amúgy is fájó átalakításokon áteső játékipar árnyoldalainak egyik legfontosabb tünete. A be nem tartott ígéretek, egekbe tolt elvárások, és előre elszedett lelépőpénzek nem segítenek abban, hogy a fogyasztói bizalom erősödjön, az ipar pedig érezze a kemény munka súlyát, és sikerét. Szerencsére azért ott a Baldur's Gate 3, ami bizonyítja, hogy igenis lehet nagyot alkotni és eredményeket elérni, ha az embernek a játék a fontos, és a közösség öröme. Bárcsak tanítanák ezt valahol.