Hirdetés

Ennyi minden rejlik a streamelésben

|

A streamelés szépen lassan a hétköznapok szerves részévé vált, ennek a technológiának a segítségével nézünk filmeket, sorozatokat, mások videóit, hallgatunk zenéket, vagy követünk nyomon videojátékokat.

Hirdetés

Napjainkban tömegével érkezik hozzánk a streamelt tartalom, mely kétségkívül a videó és hanganyagok egyik legegyszerűbb továbbítási formája. Előnye, hogy segítségével az adott videó vagy zene letöltése nélkül, közvetlenül az interneten keresztül tudjuk lejátszani az anyagot, így élő műsorokat, vagy már korábban rögzített felvételeket is azonnal élezhetünk.

A streamelés lényegében egy TCP-hez hasonló, hibajavító algoritmusokkal felvértezett csomagkapcsolt kommunikációt takar, mely esetében az adatátvitel nem feltétlenül pont-pont kapcsolatot jelent. A streamingprotokoll lehetőséget nyújt arra, hogy egy alhálózaton belül mindenki megkapja ugyanazokat az adatokat. Noha a streamelés eleinte kimerült a különféle koncertek és bemutatók közvetítésében, mára már a lehetőségek közel korlátlanok.

A sokak által használt és kedveld VLC Media Player is képes képfeldolgozó eszközök képének közvetítésérre helyi hálózaton belül. Ennél magasabb szintet képvisel az AVerMedia HomeFree TV, ami tunerkártya vagy akár egy mobiltelefon képét is közvetítheti, és kiválóan alkalmas YouTube-os élő közvetítésekhez. A videojátékok streamelése is egyre népszerűbb, Dél-Koreában például létezik már tévécsatorna, ami csak erre a műfajra koncentrál. Játékaink közvetítése végtelenül egyszerűen, szoftveresen is megoldható, például az Open Broadcaster Software segítségével, vagy esetleg a Twitch.tv használatával.

Van azonban amikor ez már édeskevés, ilyenkor lépnek be a képbe a hardveres eszközök, melyek leveszik a terhet meg-megdöccenő PC-nk válláról. Az AVerMedia itt is széles palettával rendelkezik, egyes eszközei esetben már PC sem kell a streamek továbbításához. A streamelés mindennapjaink szerves részévé vált, és az olyan szolgáltatások mint a Netflix, alapvetően átformálják tévénézési szokásainkat. A konzolok is kihasználják a technológiát, a PlayStation Now és az Xbox One is lehetőséget biztosít arra, hogy a játék képét egy másig gépre küldjük át és a távolból irányítsuk a kalandokat.

A PCWorld részletesen kibontja a témát, érdemes elolvasni a streamelésről szóló cikküket.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)