Zavar támadt az erőben, és ezt jól érzékelték a Kotaku szerkesztőségének munkatársai is, akik minden érdekes információt összegyűjtöttek egy titokzatos open-world Star Wars játékról, amelyet a nyomok alapján az EA Canada fejleszt.
Minden egy hónapokkal ezelőtt meghirdetett álláshirdetéssel kezdődött, amelyből kiderült, hogy az EA Canada Star Wars csapata animációs rendezőt keres egy "nagyszabású új next-gen játékhoz, amely nyílt világban játszódik". Nem sokkal ez után, szeptemberben az EA Canada egy újdonsült Combat Designere árulta el a Twitteren, hogy a studió valóban Star Wars játékon dolgozik.
Best job title EVER! Lead Combat Designer for Star Wars @EA! http://t.co/IC1WJgKdLn #job #starwars #Vancouver #ea #gaming
— Zeba Manki (@ZebaManki) 2013. szeptember 18.
Ezzel vélhetően az EA Canada a harmadik nagyobb stúdió, amely hozzájárul az Electronic Arts tíz évre szóló Star Wars dömpingjéhez, felsorakozva a DICE és az EA Redwood Shores (avagy Visceral Games) mellé, akikről már korábban kiderült, hogy az új Battlefronton, illetve egy egyelőre még előkészületi szakaszban lévő játékon dolgoznak.
Ez utóbbi Visceral Games által fejlesztett játék könnyen lehet, hogy egy és ugyanaz, mint amin az EA Canada dolgozik, ugyanis a fent említett animációs rendezői álláshirdetésben követelményként említik a több oldali fejlesztésben való jártasságot, ráadásul az EA Canada egy másik álláshirdetésében executive producert is keres egy készülő Star Wars játékhoz, és az állásajánlat szövege teljesen ugyanaz, mint az EA Redwood Shores egy hasonló munkakörre kiírt hirdetése. Tekintettel arra, hogy open-world játékról van szó, ésszerűnek tűnik a két stúdió vélt együttműködése, ugyanis egy ilyen játékhoz sok ember munkája szükséges, és az EA Canada jelenleg nem rendelkezik akkora kapacitással, hiszen az utóbbi néhány évben jelentős leépítések voltak arrafelé a nem sportjátékos részlegen.
A Star Wars franchise rengeteg stílusban tette tiszteletét, azonban sandbox játékkal eddig még nem akadt dolgunk, bár voltak próbálkozások ezen a terén, elég csak a szomorú véget ért Star Wars 1313-re gondolni, amely az eredeti elképzelések szerint nyílt világban játszódott volna, és a tervezett élőszereplős Star Wars: Underworld sorozatnak lett volna egyfajta tie-inje. A Star Wars 1313-en kívül az Avalanche Studios próbálkozását érdemes még megemlíteni, akik szerettek volna megállapodni a LucasArts-szal egy Star Wars világában játszódó open-world játék fejlesztésével kapcsolatban, de a tárgyalások sikertelenek voltak. Nektek melyik a kedvenc Star Wars játékotok, és mit vártok az új címektől? Szerintetek jó lenne egy nyitott világú játék? Válaszoljatok kommentben, vagy akár Facebookon!