Nemrég a hivatalos PlayStation blognak adott interjút a South Park: The Fractured But Whole producere, Jason Schroeder pedig arról is mesélt, milyen Matt Stone és Trey Parker kettősével dolgozni. Eközben az a megnyugtató tény is szóba került, hogy a játék sztoriját 8-12 óráig tart majd végigvinni.
"Nagyon, nagyon szorosan részt vesznek a munkában. Naponta beszélünk velük telefonon és havonta néhányszor meg is látogatom őket, hogy biztos lehessek benne, hogy a humor, amit szeretnének, bekerüljön és legyen is értelme a játék adott pillanatában. Mindketten gamerek, szóval megvan a közös nyelv. (...) De ami azt illeti, a határidők és a nyomás a legjobb eszközök rá, hogy a legjobb humorukat adják. A játéktól függetlenül tényleg hat nap alatt készítik el a South Park egy-egy részét. Ez a nyomás segít nekik összehozni ezeket a rendkívül releváns és aktuális poénokat. Egy videojáték fejlesztési ideje ehhez képest brutálisan sokáig tart nekik" - mesélte a producer.
Ehhez fűzte hozzá a Sony munkatársa, hogy a sorozat mindössze 25 percig tartó részei és a játék 8-12 órás időtartama közötti különbség igen nagy kihívást jelent, hiszen a humor csak megfelelő időzítéssel működik. A Ubisoft munkatársának elmondása szerint a csapat is folyamatosan fel-felkacag egy-egy poénon munka közben, de elmondta azt is, szerinte rengeteg kiaknázatlan lehetőség van még a South Park: The Fractured But Whole-hoz hasonló humoros játékokban.
"Arra jöttünk rá, hogy könnyű elgondolkodtatni az embereket egy komikus játékkal, mert felrúghatod az elvárásaikat. Még azt is, mit csinálnak mondjuk egy PlayStation-kontrollerrel: azt mondjuk nekik, hogy húzzák meg az egyik ravaszt és kezdjék el forgatni az egyik analóg kart és azt látják, hogy az egyik gyerek a fenekét mozgatja" - mondta.
Hogy végül milyen poénok kerülnek be a végleges játékba, majd év végén tudjuk meg, ugyanis a Fractured, But Whole december 6-án érkezik meg.