A Sony Computer Entertainment vezérigazgatója, Andrew House adott egy rövid interjút a PlayStation 4 mellé érkező virtuális valóság szemüvegről. Bár a Project Morpheus majd az Oculus Rift közvetlen versenytársa lesz, House szerint részben az Oculus sikere inspirálta őket saját eszközük elkészítésére.
Az SCE-főnök elárulta, hogy a Sony részéről többről van szó, mint egy kísérletről, hiszen komoly pénzösszegeket, időt és energiát öltek a Morpheus kifejlesztésébe. Szerinte azonban ez mindenképp megérte, mert a videojátékok egy felfedezetlen és lehetőségekkel teli határterülete a virtuális valóság.
És hogy hogy áll az eszköz most? "Mostanra úgy hisszük elérhetünk arra a pontra, amikor elhozhatjuk a jelenlét mágikus érzését, amikor az agyad átver, és tényleg azt hiszed, valahol máshol vagy" - nyilatkozta House.
Az Oculusszal kapcsolatosan az nyűgözte le leginkább a Sonysokat, hogy a fejlesztők milyen lelkesedéssel vetették magukat bele a munkába. Mindezt annak ellenére, hogy a közeli jövőben nem várhatnak különösebb anyagi megtérülést az Oculusos játékoktól. Részben ennek hatására kezdtek bele saját eszközük elkészítésébe.
A hardvereladások mellett egyébként a Project Morpheus az Xbox One elleni versenyben is hasznot hozhat a Sonynak, például abban, hogy elhappoljanak ígéretes fejlesztőket és játékokat a Microsoft gépe elől.
Az ilyen eszközök esetében, ahogyan azt az Oculus Riftnél vagy a Google Glass-nél, kérdéses, hogy széles körben elterjednek-e valaha. House erről így nyilatkozott: "Nem tudom mi lesz, de a legrosszabb esetben is egy nagy előrelépést tesz a PS4, és lesz egy új eszközünk, hogy vadonatúj élményeket alkossunk. Nekünk ez a legfontosabb".
Ti hogy álltok a virtuális valósághoz? Jó kis mellékág, vagy tényleg ez lesz a jövő?