Ahogy azt korábban bejelentette a Frictional Games csapata, a SOMA december 1-jén megjelenő Xbox One-os változatában debütál az úgynevezett Safe Mode. Ebben a játékbeli ellenfelek nem támadnak ránk, így kevésbé stresszes környezetben élhetjük át a sztorit, viszont egyelőre nem minden platformon.
Az xboxos változatba már a rajtra beépítették a feature-t, a PC-s verzió pedig szintén holnap kapja meg az új lehetőséget, a PlayStation 4-es kiadás viszont két hónapos lemaradásban lesz, ott csak februárban érkezik meg a funkció a jelenlegi tervek szerint. A SOMA alkotói egyébként a kapcsolódó blogposztban elárulták azt is, hogy az eredeti megjelenéskor is tervezték egy hasonló mód beépítését, ám érzésük szerint akkor összezavarta volna a játékosokat a könnyítés lehetősége.
A Frictional szerint nem lett volna egyszerű eldönteni, milyen élménynek is szánták eredetileg a vízalatti bázison játszódó kalandot, utólag viszont egyértelművé vált, hogy az emberek vágynak a halál veszélyétől mentes végigjátszásra is. A sok konkrét visszajelzés mellett egy mod is megjelent a SOMA-hoz, ami szinte tétlenné tette az ellenfeleket, ehhez képest viszont az eredeti alkotók csak átprogramozták a mesterséges intelligenciájukat. Így elmondásuk szerint a fejtörők és a történet érintetlen marad, a lopakodástól megkímélik az erre nem vágyó játékosokat, de reményeik szerint ettől még félelmetes marad a játék.
Szerintetek jól döntöttek a könnyebb mód beépítésével?