Gyorsan telik az idő, már hat hónap telt el azóta, hogy megjelent a Frictional Games népszerű játéka. A startot követő első héten elég nagyon volt az indie cím utáni kereslet, de azóta úgy tűnik lankadt az érdeklődés a kritikusok által is elismert SOMA iránt.
A megjelenést követő első héten több mint 92 ezer SOMA talált gazdára, most pedig megérkeztek a féléves eladási adatok is. A játék jelenleg 250 ezer eladott példánynál tart, az összes platformot beleértve.
Ez a szám azonban még mindig elmarad körülbelül 20-30 ezer darabbal attól, mely után a fejlesztőknek megtérül az öt éves befektetett munka. Nyereségről pedig természetesen csak ezután tudunk majd beszélni. Jelenleg nagyjából 125 SOMA kerül eladásra naponta, vagyis elvileg az év végére már pozitívra fordulhat a játék pénzügyi mutatója.
A fejlesztők szerint azonban minden rendben van, nincs rajtuk semmiféle nyomás és senki sem sietteti őket. Ráadásul a bevételekből befolyt komplett összeg az ő zsebükben landol, ezt pedig teljes mértékben későbbi projektjeik finanszírozására szeretnék fordítani.
Bár a SOMA kedvező fogadtatást kapott, azért a fejlesztők is elismerik, hogy átütő sikerről nem lehet beszélni. Maga a Frictional Games emelte ki a Firewatch bevételi mutatóit, hiszen abból a játékból már egy hónap alatt félmillió darab kelt el. Egyes teóriák szerint az lehet a gond, hogy a SOMA a sci-fi és a horror zsánerek között egyensúlyozik. Nektek mi a véleményetek a dologról?