A Nintendo Classic Mini: NES elképesztő sikere után borítékolható volt, hogy a Super Nintendo kicsinyített mása is megjelenik, amit tegnap be is jelentett a gyártó. A géppel kapcsolatos legnagyobb meglepetés talán az volt, hogy a 21 telepített játék között ott lesz a soha ki nem adott Star Fox 2 is, amiről még az 1995-ben elkaszált projekten dolgozó szakemberek sem tudtak.
A második rész, ami helyett végül a Star Fox 64 jelent meg, az Egyesült Királyságban készül az Argonaut Games csapatánál, itt dolgozott Dylan Cuthbert is, aki később a Q-Games alapítójaként folytatta karrierjét a játékiparban. Cuthbert elmondása szerint a Star Fox 2 kilencvenöt százalékban készen állt a rajtra, mikor a Nintendo törölte a megjelenést, mivel a játék nem nézett volna ki olyan jól, mint a frissen megjelent PlayStation és Sega Saturn játékai. Ennek ellenére azt kérték a csapattól, fejezzék be a játékot, sőt, még a minőségbiztosítási folyamatot is lefolytatták.
"Szerintem a Nintendo úgy döntött, a jövőben még felhasználhatják a játékot. És gondoltad volna? Tényleg felhasználták! Ez komoly előrelátásra vall. Kisebb cégeknél a tíz évvel korábban készült játékaik adatait sem tudnák előkeríteni, de a Nintendo rendesen megőrizte az adatokat és ez nagyon jó mindannyiunk számára"
- kommentálta a tegnapi bejelentést Cuthbert.
A szakember egyébként elárulta a GamesIndustry.biz-nek adott interjújában, hogy nem igazán haragudott meg a Nintendóra a Star Fox 2 törlése miatt, hiszen a SNES-es látványvilág tényleg nem ért fel a versenytársakhoz. Később, 2006-ban dolgozott is nekik a DS-es Star Fox Commandon, ennek ellenére nem tudott róla, hogy a SNES Classic Editionre felkerül a törölt játék.
"(...) így én is kaptam egy király meglepetést, mint mindenki más. Ennek igazán örülök"
- mondta.
Számotokra növeli a retro gép vonzerejét a soha nem látott játék megjelentetése?