Először is árulja el nekünk, hogy ki Ön és mit csinál a Sigma Development Team-ben?
Jay Wilson vagyok, a "Sigma: The Adventures of Rex Chance" játéknak a fő tervezője.
A Sigma cím elég érdekes, meg tudná mondani, mit jelent, illetve hogyan kapcsolódik a játék történetéhez?
A Sigma egy olyan világ, amely rengeteg érdekes karaktert vonultat fel. A cím kezdőbetűje, az S egy matemetikai szimbólum, mely a részekból összeálló egészet jelenti. Tulajdonképpen meg is fogalmaztuk a játék lényegét, amely nem más, mint hogy őrült tudósok módjára, különböző állatok részeit összevegyítva újabb teremtményeket alkothatunk.
Mióta fejlesztik a játékot és hol tartanak most vele?
Egy kicsit több mint két éve kezdtük és 65%-ban már készen is van.
Állatokat irányíthatunk a játékban, ez jó, de mi teszi ezt a játékot stratégiává és vonzóvá?
Mi azt akartuk, hogy valami teljesen újat, eredetit hozzunk létre és nem egy újabb idegenekkel vagy tankokkal sűrített játékot. Ezért is választottuk az állatokat, mert belőlük remek harcos egységeket tudunk összehozni egy kis fantáziával. A valós idejű stratégiák összes taktikai elemét megpróbáltuk átültetni, például az elektromos angolna világítani képes a sötétben, míg a macskák remek gyors-támadó egységek, de akár nehéz egységeket is alkalmazhatunk, például rinocérosz, elefánt. És itt jön a játék lényege, ezeknek az egységeknek a tulajdonságai tökéletesen elegyíthetőek, egy teljesen új faj megteremtésével.
Tudna-e valamit mondani a single-player módról? Mit kell majd csinálnunk ezek alatt a rövid küldetések alatt?
Mostanáig még nem vitattuk meg ezt a kérdést, de biztos vagyok benne, hogy a single-player mód is rendkívül élvezetes és játszható lesz.De közelebbit erről még nem tudok mondani, amíg nem alakulnak ki a végleges elképzelések.
Milyen szinten fogják tudni irányítani a játékosok az állatokat?
Eredetileg megpróbáltuk behatárolniaz állatok viselkedését a környezettel és a más állatokkal való kapcsolatukban, de ez nagyon nehéz volt, hisz gondoljunk csak bele, milyen ,amikor az egységeink egymást fogyasztják el reggeli gyanánt, vagy kedvenc cicánk 12 láb magasra nőtt és rinocérosz szarvakkal rendelkezik:) Ezért inkább megpróbáltuk az állatok viselkedését aszerint szabályozni, amit egy RTS egységtől a játékos elvárhat, ez azt jelenti, hogy mindig követik a játékos utasításait.
Általában a RTS stratégiai játékokban, fellelhet? valamiféle kitermelhető erőforrás, kell-e a játékosoknak itt efféle dolgokkal foglalkozniuk és ha igen ,akkor mivel??
Természetesen igen, mégpedig kétféle erőforrást kell használnunk: az építőanyagokat és az elektromosságot a lények teremtéséhez, hisz gondoljunk csak Frankenstein-re.
Az elképzelések szerint milyen multi-player módokat fogunk megtalálni a végleges játékban, ha egyáltalán lesznek ilyenek?
Természetesen lesznek. Arra törekszünk, hogy a játék könnyedebb, viccesebb és szórakoztatóbb legyen, mint a legtöbb RTS, mégis megmaradjon a lényeg, ami elvárható egy ilyen típusú játéktól.
Különböző multiplayer módokat tervezünk, de még túl korai lenne megmondani, hogy melyik lesz a végleges. Bízom benne, hogy meg fogunk felelni a játékosok elvárásainak.
Milyen játékmódok terveznek, esetleg lesz valami újdonság?
Igen lesz, mert egy módszerkesztőt akarunk csinálni, ami eddig még nem volt az RTS játékokban. Nagyon sok energiát fektetünk a játékba és a megjelenés el?tt és után is csiszolni, fejleszteni szeretnénk. Reméljük, hogy ez lesz a kulcs a sikerhez, amiben mindannyian nagyon bízunk. Szerkesztőcsoportunknak minden eszköz a rendelkezésére áll, hogy az elképzeléseiket megvalósítsák. Annak, aki maga is követni szeretné az RDN-nél (Relic Developer Network) folyó munkát, azt ajánlom, látogasson el a weboldalunkra (http://www.relic.com/), ahol további részleteket tudhat meg minderről.
Utolsóként egy "utált" kérdés: mikorra várható a játék megjelenése és lesz-e demó?
Valamikor 2002-ben, pontosabbat még nem tudok mondani. Demó-ról pedig egyelőre szó sincs.
Kapcsolódó linkek:
Sigma interjú
Képzeljük csak el, hogy milyen érzés lenne, ha mondjuk egy RTS-ben úgy rakosgathatnánk össze az egységeinket, mint a Lego-ban. A fejlesztés alatt álló Sigma-ban hamarosan egy őrült tudósként mindezt mi is megvalósíthatjuk.
Hirdetés
Az alábbi interjú alanya Jay Wilson designer a Relic Entertainment-től, akit a most készülő játékukról "Sigma: The Adventures of Rex Chance"-ről faggattak.
A teljes interjút az 3dgameszone.com honlapon olvashatjátok.
Hirdetés
Hirdetés