Picivel több mint egy év késéssel Xbox Series X-re és Series S-re is megérkezett a Tango Gameworks tavaly márciusban debütált akció-kalandjátéka, a szellemek és más túlvilági látogatók elleni belsőnézetes harcot kínáló Ghostwire: Tokyo. Mint ismeretes, a játékot kiadó Bethesdát, és ezáltal annak tulajdonosát, a Microsoftot egy, még a felvásárlás előtt köttetett szerződés olyan helyzetbe hozta, hogy egy teljes évig nem is adhatták ki Xboxra a PS5-ös és PC-s premiert követően, sőt még csak nem is kommunikálhattak az xboxos verzió létezéséről. Ugyanez történt a Death Looppal is korábban.
A jogi akadályok elhárultával április 12-én elérhetővé vált a Ghostwire: Tokyo a Game Pass katalógusában (előtte nem sokkal a PlayStation Plus Extrában és Premiumban is), és ebből az alkalomból kapott a játék egy mackos frissítést is Spider's Thread címen.
Eddig minden szépnek és jónak tűnt, ámde az update egyrészt csúnyán megtréfálta a PC-s játékosokat, másrészt pedig az xboxos tábor öröme sem lehet felhőtlen. Az még a kisebbik baj, hogy egyelőre nincs lemezes kiadás (és azt sem tudni, hogy lesz-e később), az viszont elég kellemetlenül ért sokakat, hogy a Ghostwire: Tokyo rosszabbul fut a világ legerősebb konzoljaként reklámozott Xbox Series X-en, mint PlayStation 5-ön.
Ezt támasztják alá személyes tapasztalataink, és ami még fontosabb, a Digital Foundry mérései is. A teljesítményt padlóra küldő grafikai opciók, az input lag és az időnként bezuhanó frame-rate problémája nem új keletű, már tavaly is megküzdöttek velük a játékosok, ám a jelenlegi generációs Xbox konzolokon még inkább szemet szúrnak, továbbá alacsonyabb a képfrissítési ráta és rosszabb minőségű a ray tracing. Különösen szegény Series S küszködik, amely performance módban épp hogy csak 40 fps fölé tud jutni az üdvösnek vélt 60 helyett.
Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!
Mindebből kiviláglik, hogy a Tango az elmúlt évben nem foglalkozott a hibák kijavításával, továbbá az xboxos verzió optimalizálására sem fordított elég időt ), holott épp azt várná az ember, hogy ezen a platformon mutassa legszebb oldalát egy belsősnek számító játék. Ellenpéldaként viszont fel lehet hozni a februárban megjelent Hi-Fi Rusht, amely tükörsima 60 fps-t produkál Xbox Series X-en. Gyaníthatóan ez a projekt foglalta le a stúdió erőforrásainak zömét.
Reméljük, a csapat nem engedi még el teljesen a Ghostwire: Tokyo kezét, hanem kiad pár teljesítményjavító patchet, amelyekből minden platform profitálhat.