Akármilyen jól sikerült a Crystal Dynamics 2013-as Tomb Raider-rebootja, több helyen egyértelmű volt, hogy egyelőre csupán kísérletezik a csapat, és az adott játékelem sorsa a nagyközönség visszajelzéseitől függ majd. Így volt ez a Tomb Raider-franchise egyik alapkövének számító fejtörőkkel teli sírokkal is, amik bár kiválóan sikerültek, nem volt belőlük sok, és ha akartuk, ki is hagyhattuk ezeket a részeket.
Noah Hughes, a játék kreatív vezetője elmondta, hogy mivel látszik, hogy a sírok jól működtek az előző játékban is, a Rise of the Tomb Raiderben még több lesz belőlük, sőt, a játék vége felé nagyobb terekben nehezebb fejtörőket is találhatunk majd. Elmondása szerint bár fontos, hogy egy ősi tér érzetét adják vissza, emiatt nem szorulhat a háttérbe az az érzés sem, hogy a játékosoknak minden furfangjukra szüksége lesz, ha meg akarják szerezni az itt elrejtett kincseket.
Ehhez pedig fontos, hogy a fejtörők ne legyenek túl mesterkélten kialakítva, a megoldásra a való világban is hihető ok-okozati (főleg fizikai) összefüggések alapján is rájöhessünk. Ez nagyban befolyásolja majd a sírok nehézségét is, amit Hughes elmondása szerint nem egyszerű úgy alakítani, mint például a harc nehézségét, hogy mindenki megtalálja a neki megfelelő kihívási szintet, és sikerélményben is részesülhessen.
Azonban hogy ne csak fejjel menjünk a falnak egy puzzle-nél, ahol valamiért nem jut eszünkbe a megoldás, sokszor az adott terem különböző részei között kell majd mozognunk, hogy rátaláljunk a titok nyitjára. Így nem csupán több interaktív pályaelemet hozhatunk működésbe, így ötleteket kapva a megoldáshoz, de változatosabbá is teszik a sírok felfedezését, belekeverve a fejtörők megoldásába a sorozat egyik védjegyének számító 3D-s platform-részeket.
Hughes szerint izgatottan várják, hogy a játékosok is nekiugorhassanak a Rise of the Tomb Raider sírjainak, az egyik legfontosabb dolog azért itt is a játék jó időzítésének és dinamikájának a kialakítása, azaz hogy a sírok felfedezése pont jó arányban szerepeljen a harc, a gyűjtögetés és túlélés, és a platformer részek mellett. Várjuk.