Elolvastam pár tesztet a Resident Evil 6 újra kiadásáról, mert kíváncsi vagyok minden, úgynevezett remaster megjelenés kapcsán, hogy a szakma hogyan próbál értelmeset írni egy olyan játékról, ami alig változott valamit. Általában bele is esünk a csapdába, újrateszteljük a játékot, elmondjuk - a már korábbról jól ismert - előnyeit, gyengeségeit, ráütünk egy hasonló százalékot, hiszen gyakorlatilag ugyanazt a játékot vesszük elő, és kész is van. Udvariasságból beszélek csak többes szám első személyben, természetesen azt gondolom, hogy ez így nem jó.
Eleve nem ugyanabban a ligában játszunk ezen a konzolgeneráción, és ha nem olyan újrakeverésről van szó, mint például a Resident Evil GameCube-os epizódjai (az annak idején teljesen újragondolt első rész és a hozzá hasonló Zero), amiket volt értelme ennyi év után kicsit feljavítva újra kiadni komolyabb tömegek számára, akkor adott a kérdés: ez miért kell? Csak mert kicsit szebbek a textúrák, és végre el lehet mondani, hogy bár régen nem ment, négy évvel később végre van 1080p és 60 fps? Hűha.
Nosztalgia vagy lehúzás?
Amikor a Resident Evil 4 megjelent Xbox 360-ra és PlayStation 3-ra, akkor még értettem, hogy a 16:9-es képarány, és a HD képminőség miatt megnyílnak a pénztárcák, de amikor a Capcom bejelentette, hogy erre a generációra is elhozza a negyedik, az ötödik és a hatodik részt (ráadásul fordított sorrendben), akkor a hátsómig szaladt a szemöldököm. Tényleg nincs már olyan extra nagy lehetőség ebben a hardveres fejlesztésben, nincs semmi érdemi újítás, sem az irányítás, sem a játékélmény nem változott, a kicsivel simább karakterek és csillogóbb fényeffektek nem indokolják, hogy a rajongó csapkodni kezdje a malacperselyt. Nyilván örökzöld sláger ilyenkor, hogy "de hát ez azoknak szól, akik még nem játszottak vele", és a jelenlegi generációs konzoleladások számát tekintve nem is annyira elrugaszkodott ez a megállapítás, de a széria rajongóinak ez nem kifogás.
A tartalom, nem a forma
Egyrészt erre a generációra érkezzen olyan játék, amit ez a generáció érdemel. Nem túl szórakoztató, hogy folyamatosan ömlik az előző generációs játékok remastered változata, pusztán azért, mert ez a vas már elég erős ahhoz, hogy normálisan fussanak. Másrészt a Resident Evil Revelations 2 mind grafikailag (pedig nem volt túl erős), mind irányítás (ahogy ez sem) tekintetében már jobbat nyújtott, mint a Resident Evil 6 most nyújtani tud. Ez főleg az extra kihívásokban és a Mercenary módban mutatkozik meg igazán: itt a Revelations 2 több Resi 6-os pályát is magában foglal, és jobban fut az egész. Ezzel együtt a sok tartalom, az eleve hosszú (alapvetően coopban élvezetes) kampány miatt mindenkinek ajánlom, akinek esetleg kimaradt ez a rész, de csak neki. Mi, többiek csak várhatunk egy új részre, ha esetleg a Capcom leáll ezzel a könnyű pénzszerzési stratégiával, és játékot is fejleszt végre.