Hirdetés

Quake Live - az utóbbi idők egyik legjobb versenyét rendezték, profi Quake-esek nélkül

|

Egy rendhagyó tornát rendeztek Beligiumban, aminek az volt a célja, hogy valahogy új játékosokat csábítson a Quake-közösségbe, így életet lehelve a játékba.

Hirdetés

Attól függetlenül, hogy a Quake már olyan régi, hogy egyáltalán nem játékokra szánt gépeken is elfut, szerencsére a legnépszerűbb harmadik rész kissé átdolgozott változatát még ma is akármikor kipróbálhatjuk. Az újoncokat segítő változtatások ellenére a versenyszintű játékot a régi motorosok utalják, a játék egyedi tulajdonságai miatt nehéz betörni a jobbak közé. Egy belga versenyen viszont megpróbáltak ismét új életet lehelni a játékba.

Az történt ugyanis, hogy a versenyre főleg olyan játékosokat hívtak meg, akik bár más játékokban már bizonyítottak, a Quake-ről nem igazán tudtak sokat, és talán éppen emiatt jöttek létre kiváló meccsek.

"Úgy Quake-eztek, mintha 1996-ot írnánk. Ezek a játékosok nem ismerik az engine exploitjait. Egy tapasztalt Quake-játékosnak egy ilyen meccs röhejes (...). De a meccs, amit láttam, nem menthetetlen játékosokról szólt. Egyenlő küzdelem volt" - mesélte a tornáról a főszervező, Johan Martens.

A szervező szerint - és a fenti meccs Quake Live-ot ismerő kommentátora is pont ezt emeli ki - az egyik legjobb dolog a tornán az volt, ahogy a játékosok, persze más és más ütemben, elkezdenek ráérezni a játék sajátosságaira. Emiatt, illetve mivel egy tapasztalt Quake-játékos azért akadt a mezőnyben, voltak kevésbé izgalmas meccsek, ahogy a döntő sem volt teljesen egyensúlyban. 

"Az igaz döntőnek bizonyuló meccsre eredetileg nem is került volna sor. Ez volt a harmadik-negyedik helyért folyó meccs. De én mégis lejátszattam, hogy megnézzük, mennyit fejlődött a két játékos, és lenyűgözőek voltak. Ha csak egy meccset nézel végig a tornáról, ez legyen az. Ez volt az egyetlen igazi Quake-meccs ezen a kis tornán" - lelkendezett Martens az esemény után.

És bár szerinte nem segít, hogy a játék grafikája elavult, vagy hogy nehéz megtanulni a Quake kifinomultabb trükkjeit, az igaz probléma mégis azzal van, hogy sem a közösség, sem a fejlesztők nem tesznek a Quake életben tartásáért eleget. Ezért úgy döntött, bár nem valószínű, hogy megváltja a világot, a jövőben is szervez majd hasonló tornákat.

Mit gondoltok, mire lenne szükség, hogy újra igazán népszerű legyen a Quake Live?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)