A Counterplay Games új játékáról, vagyis a Gearbox gondozásában érkező Godfallról eddig látványos, de nem túl beszédes előzeteseket láthattunk csak, most viszont végre a brit Official Playstation Magazine jóvoltából (illetve a Reseterán idő előtt kiszivárgott lapszámuknak hála) magáról a játékmenetről is kiderült egy s más.
A beszámolók szerint ugyanis a Godfall tulajdonképpen egy hibrid lesz, amiben a Dark Souls széria és a Monster Hunter World játékelemei egyesülnek. Az alapok ugyanis a Capcom játékával állíthatóak párhuzamba, a harcrendszer viszont inkább a népszerű soulslike vonalat idézi, fontos szerephez jut a tökéletes ritmus és időzítés.
A fejlesztők azt is elárulták, hogy a legutóbbi Monster Hunterhez, vagy épp a Destiny szériához hasonlóan itt is bármikor ki és be ugrálhatnak a pajtások a játékban, tehát pillanatok alatt csatlakozhatnak hozzánk a kaland során, majd tovább is állhatnak. A bossoknál külön ügyelnek arra, hogy több játékos esetén olyan harcmodort válasszanak, ami egyszerre nem csak egy harcosra jelent veszélyt, tehát akár többünket is le tud szerelni egyszerre az adott főellenség.
A sztoriról egyébként egyelőre mindössze annyit tudni, hogy a Knight's Order nevű szervezet egyik utolsó tagjának bőrébe bújhatunk, és valamiféle apokaliptikus eseményt kell leállítanunk. Összesen háromféle karakterosztály közül választhatunk, nagymértékű testreszabhatóság mellett.
A Godfall a jelenlegi tervek szerint valamikor 2020 végén érkezik meg PC-re és az új PlayStation 5 konzolra.