Hirdetés

Project Cars - nem szándékos, hogy AMD kártyákon rosszabbul fut

|

A napokban súlyos vádak érték a Project CARS készítőjét, a Slightly Mad Studiost, miszerint szándékosan úgy csinálták meg a játékot, hogy a lehető legrosszabb teljesítménnyel dolgozzon AMD videokártyákon. A stúdió cáfol.

Hirdetés

A napokban megjelent Project CARS-szal szinte mindenki elégedett. Vannak hiányosságok, van, aki mást várt, de a Slightly Mad Studios nagyrészt beváltotta ígéreteit, és egy élvezetes versenyjátékot hozott nekünk, ami előtt nagy jövő állhat.

Néhányan viszont a csapat vesztét akarják, és Redditen valaki egy hosszú posztban vádolta meg őket azzal, hogy az Nvidiával való múltbéli jó viszonyuk miatt a PhysX egy olyan változatát használták, amiről tudták, hogy nem barátja az AMD kártyáknak. A részletes elemzés szerint az AMD-k a számításokat a CPU-ra terhelik, ami komoly hatással van a a teljesítményre.

A vádakat a Slightly Mad kénytelen volt hivatalosan cáfolni, és egy hasonlóan terjedelmes listával válaszolt, amiben lebontja, mi okozhat problémát, és miért nincs igaza a vádaskodónak. A lista teljes egészében alább olvasható, de ha nincs kedvetek végigböngészni az egészet, röviden arról van szó, hogy az Nvidia nem szponzorálta a projektet, sőt, ugyanannyira vannak jóban vele, mint az AMD-vel, a PhysX csak az ütközésekért és a dinamikus objektumokért, a fizikai rendszer töredékéért felel, és az AMD-s problémákat leginkább a driver okozhatja. A teljes lista a következőképpen néz ki:

- A Project Cars nem egy GameWorks termék. Jó munkakapcsolatot ápolunk az Nvidiával és az AMD-vel is, de a saját render techológiánkat használjuk, mely lefed mindent, amire szükségünk van.

- Az Nvidia nem szponzorálja a projektet. A cég nem kapott, nem is vár el pénzügyi segítséget hardvergyártóktól.

- A Madness engine a PhysX-et csak 50Hz-cel futtatja, ellentétben a több cikkben megjelent 600Hz-cel.

- A Madness engine csak az ütközések érzékelésére és a dinamikus objektumoknál használja a PhysX-et, ami az egész fizikai rendszernek csak egy része.

- A Madness engine nem használja a PhysX motort a SETA gumimodellhez vagy a karosszériához (a két legerőforrásigényesebb alrendszerünkhöz)

- A Madness engine nem használja a PhysX-et az MI-hez és a raycastinghoz, speciális, optimizált megoldást használunk erre.

- A fizikai rendszerek a rendereléstől és a fő szálaktól teljesen külön működnek, és 2 magot használnak 600Hz-en.

- Semmilyen a PhysX okozta teljesítménybeli különbség nem mutatkozna meg a framerate-en.

- Összességében a PhysX kevesebb mint 10%-át használja a CPU szálainak PC-n. Nagyon kis része a rendszernek, és nincs különbség, akár a CPU-n, akár a GPU-n fut.

- Az Nvidiával és az AMD-vel való közvetlen kapcsolatunk eredményes volt, amikor a játék teljesítményét állítgattuk a fejlesztés különböző szakaszaiban. Az AMD és az Nvidia egyaránt hozzáfért a játék működő buildjeihez a fejlesztés során, és mindketten tesztelték, jelentették a hibákat, javaslatokat tettek a teljesítmény javítására.

- A játék különböző drivereken való tesztelése rengeteg különféle eredményt hozott mind Nvidia, mind AMD oldalon. Ez teljes mértékben várható volt, mivel a driverváltozásokat nem tesztelhetik minden játékkal és minden kártyán, és ez az oka annak, hogy mindkét cég játékspecifikus drivereket ad ki, így biztosítva, hogy a legtöbbet hozzák ki a játékból. 

- A Project Cars nem használ Nvidia-specifikus részecsketechnológiát. A rendszer, amit használunk, majdnem ugyanaz, amit a Shift és a Shift Unleashed esetében alkalmaztunk, és teljes mértékben házon belül fejlesztettük. Azért romlik a teljesítmény, ha sok részecske van a képernyőn, mert azokat nagyon erőforrásigényes feldolgozni.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)