A két évvel ezelőtt megjelent PlayStation Vita egyik legtöbbet hirdetett funkciója volt a PlayStation 3-hoz való közvetlen kapcsolat, illetve ennek hasznossága, így például a Remote Play és a cross-platform mentés lehetőségei. Az egyik amerikai szabályozó szerv, az FTC (Szövetségi Kereskedelmi Bizottság) szerint olyannyira ezzel akarták eladni a kézikonzolt, hogy valótlan állítások is bekerültek a reklámokba.
A Sony és az FTC közös közleménye szerint minden vásárlónak, aki bizonyíthatóan 2012 június 1-je előtt vette meg a konzolt, 25 dollár készpénzt, vagy egy bizonyos játékokra és szolgáltatásokra beváltható 50 dolláros utalványt ad a Sony kárpótlásul.
A Kereskedelmi Bizottság például azt kifogásolta, hogy a hirdetések szerint akármikor megállíthatsz és elmenthetsz egy játékot a PS3 konzolodon, amit aztán a Vitán folytathatsz. Ehhez képest a valóságban ez a feature csak néhány játékban működött, és például egy baseball-játékban csak a meccs végi mentéseket küldhetted át a handheld konzolra. A Sony azt sem emelte ki eléggé, hogy mindehhez ugyanannak játéknak két kópiáját is meg kell venned, egyet a PS3-ra, egyet a Vitára.
Mindennek a tetejébe még a Vita 3G-s funkcióit is félrevezetően mutatták be a reklámok, amikből arra lehetett következtetni, hogy az valósidejű multiplayerre is alkalmas. Hasonló okokból marasztalták el a Deutsch LA-t, aki a Sony reklámügynöksége volt a Vita rajtjakor. A cég alkalmazottjait is arra kötelezte, hogy magasztaló twitter-üzeneteket írjanak a konzolról. A közlemény szerint a konzolgyártónak mindenkit értesítenie kell e-mailben, aki jogosult a kárpótlásra.