Az SCE Worldwide Studios főnöke, Shuhei Yoshida egy PlayStation Blogcast adásban elmondta, hogy a Dark Souls és a Demon’s Souls a kedvencei közé tartoznak, és a PlayStation 4 közösségi rendszereinek megalkotáskor sokat merítettek ezekből.
„Sok minden inspirált minket ezekből a címekből, amikor a PS4 rendszerét megalkottuk. A megosztási lehetőség például. Nagyon élvezem nézni, ahogy mások játszanak a Dark Souls világában. Ez a játék tökéletes arra, hogy másik játékosoktól tanuljunk meg stratégiákat.” Yoshida valószínűleg a PS4 Twitch streaming lehetőségére, a videó- és képmegosztási képességeire utalt ezzel.
A Sony Japánban kiadta a Demon’s Souls-t, de nyugatra nem hozta el. Ezt a megtiszteltetést az Atlus kapta meg, később pedig a Namco Bandai. Ennek szellemi örökösét, a Dark Souls első részét (és nemsokára érkező Dark Souls 2-t) a Namco Bandai adta ki.