Az utóbbi években talán kicsit felemásan alakult a Platinum Games viszonya az őket foglalkoztató nagy kiadókkal. Míg a NieR: Automata jó fogadtatásban részesült és a Bayonetta széria is folytatódik, például a Tini Nindzsa Teknőcök játékuk és a Star Fox Zero nem lett kiemelkedően sikeres, a Scalebound pedig törlésre került. Ugyan a hasonló nagy projektekkel nem hagy fel a csapat, kisebb, saját játékokon is dolgozni kezdenek.
Erről a stúdió fejlesztési vezetője, Inaba Atsushi mesélt a GameInformernek adott interjújában és kifejtette azt is, hogy az érdemi munka ugyan csak most fog kezdődni, egy ideje már dolgoznak önálló projektjeik előkészítésén.
"Az egyik dolog, amire a Platinum jelenleg koncentrál az egy saját IP, a saját játékunk megalkotása. Eddig rengeteg különböző IP-n dolgoztunk számos kiadónak. (...) De egyre inkább érdekel egy saját kiadású játék ötlete. Az utóbbi évben gyakorlatilag a cégen belül bárki előállhatott egy játékötlettel, úgyhogy ez alatt az idő alatt nagyjából 70 dizájndokumentumot kaptunk. Ha pedig beleszámoljuk a random feldobott ötleteket és gyors vázlatokat is, még többet. Szóval ez az év arról szólt, hogy kiválogattuk, mivel szeretnénk foglalkozni, amit leszűkítettünk két ötletre, amire tényleg koncentrálni szeretnénk"
- mondta Inaba.
Később kifejtette, hogy a külső partnerekkel jelenleg nagyjából 200 főt számláló stúdión belül egy saját AAA fejlesztőcsapat elkülönítésére nincs pénzük, de a néhány fős indie-projekteknél nagyobb szabású terveik vannak, így nagyjából húsz szakember dolgozik majd a Platinum saját játékain. Elmondta továbbá, hogy mivel ezúttal csak a Platinum neve kötődik majd a játékokhoz, a rájuk jellemző akcióműfajnál maradnak majd. Az interjút végül azzal zárta, hogy természetesen a külső kiadókkal történő kooperációnak sem vetnek véget, sőt, szerintük a Platinum saját címei lényegében más piacot céloznak majd meg.
Ti milyen játékot látnátok szívesen a csapattól?