Johnny Depp, Keira Knightley, Orlando Bloom - három név azok közül, akik remek alakÃtásukkal feledhetetlenné tették a Karib-tenger kalózai cÃmű filmet. A sajátos humorú, izgalmas, látványos jelenetekkel tarkÃtott alkotás szövevényes sztorijával együtt vált a nézÅ‘k kedvencévé, és immár két folytatást is megélt. Arról persze vitatkozhatnánk, hogy kinek melyik epizód jött be legjobban, én egyértelműen az elsÅ‘re szavazok. Az egyetlen tény, aminek itt most jelentÅ‘sége van, hogy nemrég startolt a mozikban a Pirates of the Caribbean At World's End, és a Disney Interactive jóvoltából menetrendszerűen megérkezett a játékváltozat is. Be kell vallanom, a sok-sok kedvezÅ‘tlen tanulság miatt már eleve félve ültem le a gyakorlatilag a létezÅ‘ összes platformra készülÅ‘ program elé, és lám, milyen igazam lett...
Dilemma
A bevezetÅ‘ sorok megÃrása után sokat gondolkoztam azon, hogy érdemesebb lenne az elkövetkezendÅ‘ egy oldalon inkább a filmrÅ‘l beszélni, illetve megfordult a fejemben egy saját kalózos mese terve is. Kedves fÅ‘nökeim és az olvasók várható reakcióitól félve végül mégis a mellett döntöttem, hogy a játék bemutatásánál maradok - a kockázatokról és mellékhatásokról mindenki kérdezze meg falábát vagy kampókezét. Szóval, akkor Pirates of the Caribbean At World's End. Ami elÅ‘ször meglepetésként éri az embert, hogy a készÃtÅ‘k ezúttal nem szorÃtkoztak csak és kizárólag a harmadik filmre, hanem a második történéseit is újra átélhetjük. Már persze ha átélésnek lehet nevezni azt, hogy néhány helyszÃnt kiollóztak, nyakon öntötték egy rakás ellenséggel, ám a megszokott humor és az akciójelenetek izgalma valahogy kimaradt a szórásból.
Nehéz a dolga a kalóznak
Feladatunk gyakorlatilag csak minimálisan kötÅ‘dik a vásznon látott eseményekhez, a legtöbb pálya kimerül abban, hogy kutyagolunk elÅ‘re és lekaszaboljuk az ellenségek végeláthatatlan áradatát. A harc során az egyszerű csapások mellett sokkal durvább kombók is rendelkezésünkre állnak, jelentÅ‘ségük azonban gyakorlatilag nulla, mivel fél kézzel játszva is simán levágunk mindenkit. A lineáris pályatervezés ellenére elég sokszor fogunk elakadni, mivel valamilyen idióta okból kifolyólag a küldetések elÅ‘tt nem magyarázzák el normálisan a célokat. A bajokat tetézi, hogy bizonyos helyeken, ahol interakcióra lenne lehetÅ‘ség, csak a megfelelÅ‘ szögben állva jelenik meg a figyelmeztetÅ‘ ikon. Ha erre azt mondom, baromi idegesÃtÅ‘, akkor még nagyon finoman fogalmaztam. Szenvedéseinkért egyedül a néhány aprócska minijáték kárpótol, idÅ‘nként ugyanis, ha kedvünk tartja, benevezhetünk mondjuk, egy parti pókerre - a monoton kardozgatás mellett kellemes felüdülést nyújtanak ezek az apróságok, de az egész programot természetesen nem viszik el a hátukon.
Szép se volt, jó se volt
Sajnos a grafika mintha semmit sem változott volna a legutóbbi rész óta: környezetünk és a tereptárgyak kidolgozása meglehetÅ‘sen szánalmas, és ellenségtÃpusokból is csak keveset sikerült alkotni. A fÅ‘szereplÅ‘ karakterek (merthogy Jack kapitány mellett mások is játszhatók) kidolgozása azért elég kellemes, és a támadások animálása is tetszetÅ‘s. Sokkoló azonban, hogy az eredeti szinkronhangokról lemondhatunk, ami szerintem meglehetÅ‘sen illúzióromboló lesz azoknak, akik angolul is látták a filmet. Jack Sparrow kapitány ezúttal tehát képtelen volt teljesÃteni nemes küldetését, a Pirates of the Caribbean At World's End bizony csak a legeslegnagyobb Karib-tenger kalózai-fanatikusoknak tud néhány kellemes percet szerezni.
GameStar