A Pillars of Eternity II: Deadfire képében az Obsidian megalkotta minden idők egyik legjobb szerepjátékát (amit a kiegészítők csak még kiválóbbá tettek), azonban nem mindenkinek feküdtek a valós idejű, bármikor megállítható harcok. A stúdió már év elején elindította a játékmenet egyik legnagyobb változtatását, csaták körökre osztását, noha egészen idáig bétában működött.
A játék legújabb, 5.0-s update-jével ugyanis az új harcrendszer kikerült a béta fázisából és teljes értékűvé vált. Emellett új felhasználói felület került bevezetésre a hajók esetében, új dialógusokat vettek fel az eredeti szinkronszínészekkel két központi figura (Eothas és Woedica) számára, és ami a legérdekesebb, megkaptuk az eddigi legkeményebb kihívást. A The Ultimate bekapcsolja a God Challenge összes módosítóját, valamint aktiválja a Solo módot (társak nélkül kell túlélnünk), a Trial of Iron módot (egyetlen mentés van és ha meghalunk, az is törlődik) és a Path of the Damned módot is a legdurvább nehézségi szinten. Bővebb információt az alábbi videóban találtok:
A kihívás teljesítéséért a méltó jutalom sem marad el: a legszívósabb játékosoknak az Obsidian egy valódi, hímzett felvarrót küld azzal a felirattal, hogy "I beat The Ultimate" (lenyomtam a The Ultimate-et), továbbá a szerencsések neve és karakterük adatai kikerülnek egy plaketten a fejlesztők irodájába is.