Felix "Pewdiepie" Kjellberg nemcsak a világ legismertebb videósa, hanem a YouTube egyik legnagyobb kritikusa is. Mivel egy 10%-os nézettségbeli visszaesés nála milliós különbséget jelenthet, értelemszerűen szeretné, ha a YouTube fejlesztői kommunikálnák a tartalomgyártók felé, ha belenyúlnak az algoritmusba vagy változtatnak bizonyos szabályokon. Ilyenkor nyilván nem csak a saját érdekeit, hanem a többi videósét is védi, de talán jobban átmegy az üzenet, mintha egy pár ezer követős csatorna sírna miatta.
Legújabb videója végén (amelyben szintén a YouTube rendszerét kritizálta) bejelentette, hogy ha eléri az 50 millió feliratkozót, akkor törli a csatornát. A YouTube-ot nem hagyja ott végleg, de indít egy újat, mert szerinte az oldal ellehetetleníti a videóit, amelyek így nem kapnak annyi megtekintést, mint kéne. Nyilván a nézettség még így is nagyon magas, de a YouTube-nak is az áll érdekében, hogy minél több videóst ismertessen meg a nézőkkel, ezért más irányba tereli a tartalomfogyasztókat.
Ez persze felveti azt a kérdést is, amitől az úgynevezett klasszikus média is retteg már évek óta, miszerint a két óriás (Google és Facebook) kannibalizálja a hirdetési és a tartalomgyártó piacot, így az alkotók egyre jobban kiszolgáltatottak lesznek. Nem biztos, hogy Pewdiepie most jól nyúl ehhez a kérdéshez, de tény, hogy érdemes beszélni arról, merre is tart a közösségi média, és mit hoz ez magával a következő években.
Hogy Pewdiepie komolyan gondolja-e a dolgot, azt egyelőre talán még ő maga sem tudja: 6 év munkája és több mint 3000 videó menne a levesbe. Az elmúlt években nyilván keresett annyit a videózással, hogy élete végéig pihengethessen egy tengerparton, ráadásul valószínűleg a második csatornája alig néhány hét alatt visszakúszna a toplisták élére, úgyhogy azért aggódnunk nem kell érte. Ennyi követőnek lehetetlen megfelelni, így talán neki is könnyebb dolga lesz, ha új rajongótábot épít.
Mivel a világ egyik legmegosztóbb emberéről beszélünk, amennyien elszomorodtak a hír hallatán, legalább annyian készítették be a pezsgőt a hűtőbe. Hogy csak egy újabb clickbaitről van-e szó, vagy Pewdiepie tényleg letörli a világ legnagyobb YouTube csatornáját, az várhatóan a következő 1-2 hónapban kiderül, hiszen már most több, mint 49,4 millió feliratkozója van.