A Lionhead Studios kreatív igazgatóját (ne felejtsük el, Ő már egyben a Microsoft Game Studios Europe feje is) ismét mikrofonvégre kapták (vagy önként ajánlkozott), s egy hosszas - még csupán részleteiben közölt - interjúban kifejtette, hogy a számítógépes játék-design területe komolyan megszenvedte, hogy egészen a közelmúltig a játékipar állóvizében kellett stagnálnia. Pánikra azonban semmi ok! Ugyanis a napjainkban tapasztalható, elképesztően felgyorsult - technikai és kreatív értelemben vett - innovációs folyamatok elkerülhetetlenül új műfajok születéséhez fognak vezetni, pontosabban ez a folyamat már el is indult.
Molyneux véleménye szerint az emlegetett új műfajok 3 játék-design halmaz metszetében (egy kis matek ismétlés, így a felvételi időszak küszöbén) fognak gyökerezni. A lényeg szerinte az, hogy ma már kivitelezhető ezen 3 tényező egy időben történő alkalmazása. Ezek pedig a következők:
1. Szociális terek
Itt említést tett a készülő Fable III egyik leginnovatívabb feature-éről, a "digitális kapcsolat" elnevezésű kooperatív opcióról is, mely a szociális terek kihasználására irányul majd a játékban. Szerinte ezt megtapasztalva fogjuk majd csak igazán átérezni, mit is nyújthatnak egy gamernek az online lehetőségek.
2. Mozgásérzékelős irányítás
Ennek kapcsán így fogalmaz: "A hardver-gyártók végre felismerték, hogy ha valóban forradalmasítani szeretnénk a dolgokat, akkor nem a gyorsabb processzorokról és a még több memóriáról kell szólnia a történetnek, hanem a játékos kezébe adott és általa megtapasztalt konkrét lehetőségekről."
3. Érzelmi töltet
"Szoftver-fejlesztők, designerek és tervezők ma már egyaránt azt mondhatják a játékosnak: Hali-hó, a programjainkkal érzelmi reakciókat tudunk kiváltani belőled! A Heavy Rain-hez hasonló játékok igazi érzelmi-hullámvasút élményben részesítik a játékost." (No csak, egyre több sztár-fejlesztő vallja be, hogy Heavy Rain fan.)
A fentiekben kifejtettek képezik tehát Molyneux szerint az innováció magját - legalábbis a pár évvel ezelőtti állapothoz képest. Elmondása szerint, mikor egy projekt 2-3 évnyi fejlesztőmunkája után (gondolom, a Fable III-ra célzott) a fenti elemek kezdenek egységgé összeállni és a gyakorlatban működni, na akkor érzi úgy, hogy új műfaj van születőben, melyet mellesleg Ő és csapata fog megteremteni. S ma már tudjuk, hogy a Fable III PC-n is tiszteletét teszi majd - bár talán nem lenne logikátlan előtte kihozni egy Fable II: The Lost Chapters-t...
Kis személyes megjegyzés a végére. Sok túl-hypeolt, alaptalanul felmagasztosított alak van ma a játékiparban. Aztán vannak indokolatlanul sokat cikizett figurák is. Szerintem Peter Molyneux személye az utóbbi kategóriába esik. Sokszor lelkesedésből túloz (bár mostanság már óvatosabb a nyilatkozataiban) és az utóbbi 10 évben teljesítménye valóban meg sem közelíti egykori (Theme Park / Populous / Dungeon Keeper által fémjelzett Bullfrog-os korabeli) önmagát, de azért szimpatikus bácsi. Tényleg voltak félresiklott, gagyi ötletei, de azért próbálkozik, s manapság ez is nagy dolognak számít. Kreativitás terén meg, ha másért nem, hát a múltja miatt érdemel egy kis respectet. A játékipar óriási biznisz, olyan ma már nincsen, hogy valaki "nyomatja magát", legfeljebb sokan mások "nyomatják Őt" a háttérből, mert látnak az illetőben potenciált...