A casual játékosok "rémuralmát" figyelembe véve elég meglepő azt hallani, hogy a konzolok és a mobil platformok nagy népszerűsége ellenére még mindig a PC-s hardverek a nyerők, de egy piacelemző cég szerint mégis erről van szó.
A Jon Peddie Research kutatásai szerint a PC-s gaming hardverek jelenleg nagyjából 21 milliárd dollárt érnek, ami a kétszerese annak, amit a konzolok érnek globálisan, ami meglepő annak tükrében, hogy az utóbbi években az asztali gépek ipara erősen háttérbe szorult az új platformok népszerűsödésével.
Ted Pollak, a cég játékipari elemzője a következő dolgokat tette hozzá a számadatokhoz: "Továbbra is úgy vesszük észre, hogy a casual konzol játékosok a mobil platformokra vándorolnak át. Ez a gyengébb PC-s hardverrel rendelkező játékosoknál is így történik, de ugyanakkor több pénz áramlik a közepes és high-end asztali konfigurációk irányába."
Szerinte az igazán eltökélt power user-eket (tehát akik sok pénzt fektetnek a PC-jükbe) nem érdekli olyan platform, ami kizárólag tartalomfogyasztásra jó, mert ők amellett, hogy a legmagasabb beállításokon játszanak, további összetett műveletekre is használni akarják a gépet, mint pl. videó- és képszerkesztés vagy tartalomgyártás, ehhez pedig a lehető legtöbb lóerő kell.
Jon Peddia, a cég elnöke emellett még azt is hozzátette, hogy ha így növekszik a gaming PC-k teljesítménye, akkor a konzolpiacnak nagyon fel kell majd kötnie a gatyát: "Az Nvidia, az Intel és az AMD is olyan gamereknek szánt CPU-kat és GPU-kat gyárt amelyeknek a teljesítménye messze lekörözi a legújabb konzolokat, kiváltképp akkor, ha kombináljuk a mai SSD tárolókkal és gyors memóriával. A PC-ken a 4K felbontás már most is valóság a legkomolyabb konfigurációkon, és a piac többi része pedig már most is képes kezelni a 2560×1440-es felbontást."
Az előrejelzések szerint a PC gaming piaca 2017-re már 23,2 milliárd dollárt fog majd érni. Ti mit gondoltok erről? Megállíthatatlan a PC, vagy a teljesítmény önmagában nem lesz elég a dominanciához?