Mielőtt azonban belevágnék a sajtóanyag tartalmának ismertetésébe, nem árt tiszta (tenger)vizet önteni a pohárba, s néhány mondat erejéig körbejárni a sorszámozás kérdéskörét.
Jelen esetben is csak azért említem meg az esetek többségében teljességgel érdektelen témát, mert korábbi híradásunkban még a Patrician III folyamatban lévő munkálatairól számoltunk be. Már akkor sem mulasztottuk el megemlíteni, hogy széria életében egészen a második részig nem is jelentett gondot a sorszámozás. Aztán született egy kiegészítő is a Patrician II-höz, ami az alapjátékkal összecsomagolva Patrician II Gold címmel az Atlanti-óceánon innen, és Patrician III címmel az Atlanti-óceánon túl. Hogy az akkor még csúcsformában lévő, tavaly azonban végleg felszámolt Ascaront mi késztette erre a nehezen magyarázható lépésre, nem tudni, ám tény, hogy utólag jól megkavarta a céget felvásárló Kalypso Media marketingeseit is.
Timo Thomas marketing menedzser fórumbejegyzésében külön kitért rá, hogy azért ugrottak egyet a sorszámozásban, hogy végül a világon mindenütt ugyanazzal a címmel (Patrician IV) jelenhessen meg idén nyáron a játék, elkerülve minden további kavarodást.
Kissé hosszúra nyúlt bevezetőm után következzék a lényeg! Daniel Dumont, a Port Royale és a Patrician II vezető dizájnere által összefogott Gaming Minds Studios (ex-Ascaronos arcok) a sorozat korábbi epizódjainak farvizén haladva csak ott változtat a jól bevált recepten, ahol feltétlenül szükséges. A cél továbbra is a Hanza városszövetség és persze egész Európa legsikeresebb kereskedő házának létrehozása, amit a kereskedelemből származó bevételek maximalizálása mellett a városok fejlesztése és hírnevünk egekbe tornászása révén érhetünk el.
A középkori kalmárok élete azonban nem csak játék és mese, korrupt és intrikus politikusok, hajókonvojokra lecsapó kalózok, járványok és ítéletidő gondoskodnak szórakoztatásukról.
A Patrician IV-ben multiplayer nem lesz, ellenben maximálisan nyolc M.I. vezérelte riválist próbálhatunk meg legyűrni oly módon, hogy mi létesítjük a leggyorsabb és legbiztonságosabb kereskedelmi útvonalakat, valamint a piacot aktívan befolyásolva keresletet teremtünk termékeink számára. Az pedig, hogy a középkori London, Köln, Bergen és Novgorod városainak kicsinyített másában gyönyörködhetünk, már valóban csak hab a tortán.