Egészen pontosan a Wellcome Trust Centre for Neuroimaging nevezetű intézet munkájáról van szó, amiről eme hivatalos közleményben tájékoztatnak. Kísérletükhöz egy, az általunk Pac-Man néven ismert játékhoz hasonló szimulációt használtak, amivel önkéntesek játszottak. Amikor ebben a remake-ben elkapta őket az aktuális pixelhalom, aminek nem kellett volna, gyenge elektromos hatás érte a résztvevőt. Ezzel elkerülendő dolognak fogta fel az agyuk a dolgot, és ezáltal a tudóscsapat vizsgálni tudta a veszélyhelyzet során produkált idegi aktivitást, és működés közben tanulmányozhatták a túlélési ösztönöket. Mindezt anélkül, hogy az önkénteseknek mondjuk medvék ellől kelljen futni :)
Az aktivitás alakulása a következőképpen nézett ki: Mikor a közelbe ért a "ragadozó", akkor viselkedést irányító agyi rész kapcsolt rá és lehetőség nyílt egy, még nem teljesen ismert agyi rész vizsgálatára is. Ez viselkedési stratégiák gyors kidolgozását segíti. Mikor közvetlen közelbe ért, akkor a fájdalmat, reflexeket, túlélési mechanizmusokat kezelő agyi rész pörgött fel - felkészült a harcra.
Ezen folyamatok jobb ismeretével könnyebb lesz megérteni a kóros szorongás vagy pánikbetegség okát, és ezáltal a kezelést is elősegíti.