Az Overwatch kompetitív módja igyekszik a lehető legjobban mérni képességeidet. A legtöbb játéknál csak az a lényeg, hogy nyertél vagy vesztettél, ennél az Overwatch pontozása jóval összetettebb, de egyáltalán nem tökéletes.
A Kotakunak adott nyilatkozatában Jeff Kaplan arról beszélt, hogy tulajdonképpen hibának érzi azt, hogy egy százalékos pontozást csináltak.
Az Overwatchban a Skill Rating pontszámod az MMR-ed egyszerűsített változata. Az érték 1-100-ig terjedhet, ami elsőre nem hangzik rosszul de Jeff szerint ezzel sok probléma van.
"Én nem tudom te hogy vagy vele, de én Észak-Amerikában nőttem fel. Bármi, ami 80% alatt volt azt kevésnek éreztem az iskolában. Leginkább 90 körüli pontszámot akartam mindenből. A gond az, hogy a mi rendszerünkben egy 60 körüli játékos már nagymenőnek kellene, hogy számítson."
Tehát ebben az 1-100-ig terjedő rendszerben már király vagy, ha 60-at eléred, de a játékosok mégsem érzik így. Kicsit olyan ez, mint a játékok 1-100-ig terjedő pontozása. Az emberek azt hiszik mindenre, ami 80 alatt van, hogy az egy rossz játék. Ezen a beidegződésen pedig nagyon nehéz változtatni.
Jeff elmondása szerint, amint végeztek a rendszer nagyobb hibáinak kiküszöbölésével ránéznek majd a Skill Rating rendszerre.
"A helyzet az, hogyha kivesszük az érzelmeket a dologból, a Skill Rating eloszlás pontosan olyan, amilyennek terveztük. A kompetitív mód top 100-ban mozgó játékosok pontosan azok, akik egyébként a profi meccseken is a legjobban teljesítenek."
Az Overwatch csapat célja, hogy egy kicsit jobban kommunikálja a rendszer, hogy mennyire jó is vagy.
"Nem vagyok egy TviQ, éppen ezért soha nem lesz 86-os ratingem. A célunk az, hogy a játékosok jobban érezzék magukat azon a pozíción, ahol ténylegesen állnak."
Mielőtt ez megtörténik azért még sok más Overwatch tartalom (mint például Ana megjelenése) és javítás fog történni, de azért jó tudni, hogy ez is a listán van.