Afelől persze senkinek sem volt kétsége a béta után, hogy a játékosok fantáziáját nagyon megmozgatta az Overwatch karaktereinek szerelmi élete, de a randiszimulátor bejelentése így is nagyon hamar érkezett. Azóta több kisebb-nagyobb hasonló alkalmazás is feltűnt, a Loverwatch fejlesztői azonban egy olyan játékot akarnak létrehozni, ami megérdemli a rajongók figyelmét.
A készítők 8 fős csapatának a vezetője Lucy Morris, korábbi Ubisoft alkalmazott és Damon Reece, aki előzőleg íróként a Starbound és a Staxel készítésében is részt vett. Az ő Kotakunak adott interjújukból tudhatjuk meg, hogy mire számítsunk, ha kedvenc hőseinkkel szeretnénk közelebbi viszonyt kialakítani.
Sajnos azt már most le kellett szögezniük, hogy bár a rajongók szinte mindig azzal a kéréssel keresik meg őket először, hogy a kedvenc karakterük benne lesz-e a történetben, erre gyakran nemmel kell válaszolniuk. Ennek a legfőbb indoka az, hogy a kis csapat számára egy ekkora méretű játék elkészítése így is rengeteg időbe telik: minden fejlesztő a főállása mellett dolgozik a Loverwatch-on (aminek kódja becslések szerint hosszabb lesz, mint például a Final Fantasy XIII-é), és bár sokan ajánlják fel, hogy csatlakoznának hozzájuk, Lucy-ék, akik már több AAA címen dolgoztak, meg akarják tartani a csapat professzionális színvonalát. A másik fő tényező a játék története, ami még az Overwatch-ot megelőző békés időkben játszódik: ezzel például D.Va, aki nagyjából öt éves lenne a randiszimulátorban, rögtön le is kerül a palettáról.
A három főszerep, amikhez a játék három befejezése is tartozik, azonban már ki van osztva Genjinek, Meinek és Bastionnak. Az utolsó persze különös választás, de végül is egy fiú és egy lány mellé ez volt az igazságos megoldás... A készítők számára pedig igen különös kihívás egy robottal felépíteni a szerelmi történetet: a legérdekesebb részét az adja, hogy a csipogás és sípolás mellett egyedül a testbeszédével fejezheti ki érzelmeit, ami mind a készítést, mind pedig a játékot meghatározza majd.
Az Overwatch hősök történetébe akkor kapcsolódunk be mi, amikor felvételt nyerünk a szervezetbe. A játék elején karakterünk testreszabására egyelőre úgy néz ki, hogy csak egyszerű opcióink lesznek (név, és az ilyen játékban elengedhetetlen dolog: a nem), mivel a fejlesztők úgy vélik, többet ér a kevesebb olyan lehetőség, ami nagyban befolyásolja a játék menetét, mintha sok semmit se jelentő opciót próbálnának beépíteni.
Aggodalomra adhat okot azonban az, hogy a Blizzard még nem véleményezte a játékot. Bár Lucy már többször fordult hozzájuk, hogy konzultáljon velük a témában, ők még nem válaszoltak leveleikre. Ami miatt a készítők reménykednek, az az, hogy a Blizzard azért nem szokott olyan komoly lépéseket tenni a játékaik védelme érdekében, mint amikkel a Nintendo szokta mostanában elrettenteni a lelkes rajongókat - valójában a Blizzard több játékához is engedte már az extra tartalom készítését, egy StarCraft II visual novel például még ma is elérhető.
A Blizzard beleegyezésére adhat okot az is, hogy a készítők saját bevallásuk szerint mindent próbálnak az eredeti játékhoz hűen alakítani - tisztelettel kezelik a világot, és a karaktereket is a lehető legjobban megőrzik. A játék pedig ráadásul PG-13 értékeléssel fog megjelenni - ami azt jelenti, hogy semmilyen szexuális tartalom nem lesz benne, ami lehet, hogy nem minden rajongót tölt el örömmel, de szintén azt jelzi, hogy a fejlesztők komolyan veszik a munkájukat.
Valószínűleg még egy-két hónapba fog telni, míg elkészül a Loverwatch. Addig is azonban: ha nektek kéne választani, kit szeretnétek látni a játékban, és miért pont D.Vát?