Hirdetés

Rengeteget javult a második szezonra az Overwatch kompetitív módja

|

Kipróbáltuk, hogyan sikerültek a gyakorlatban a Blizzard változtatásai az Overwatch Competitive részében.

Hirdetés

Az Overwatch megjelenése után egy darabig mindenki elvolt a szimpla, tét nélküli lövöldözéssel, de idővel elég türelmetlenné váltak a játékosok a kompetitív mód indulásával kapcsolatban. Talán a sietség miatt nem sikerült igazán jóra a komolyabb mód beépítése, de a Blizzardra jellemző módon a rajongói visszajelzések alapján fontos változtatások érkeztek a játékmódba, amik hatalmas előrelépést jelentenek.

Nincs többé hirtelen halál!

Néhány egyértelmű problémával, mint például az ismétlődő hősökkel még a második szezon előtt leszámoltak a készítők, de a legnagyobb mumus, a hirtelen halál eltűnésére egészen a második szezon rajtjáig kellett várnunk. Ez azt eredményezte, hogy mostantól végződhet döntetlennel is egy-egy meccs, ami elég furcsa, minden katarzist mellőző élmény tud lenni, de így a legjobb.

Ráadásul mivel így több meccs dől el a normál két kör alatt az Overwatch kompetitív módjában, a készítők egy huszárvágással azokra a rajongói panaszokra is frappáns választ adtak, amik szerint az első szezon meccsei túl sokáig húzódtak.

Nem zuhansz többé lefelé a ranglistán!

A Blizzard kifejezetten hatékonyan lépett fel a ladder anxiety nevű jelenség ellen is, ami azt jelenti, hogy sokan inkább nem játszanak a téttel bíró játékmódban, nehogy elveszítsék addig megszerzett rangjukat. Egyfelől a nem túl bátorító százalékos értékeléssel ellentétben sokkal kisebbnek tűnik az ötezres skálán, amikor nagyjából harminc besorolási pontot nyersz vagy veszítesz egy-egy meccs után, így nem támad az az érzésed, hogy néhány kör alatt kicsúszhat a kezed közül a helyezés, amiért eddig megküzdöttél.

Ráadásul az Overwatch játékosai számára elérhető új ligák (bronztól nagymesterig) között csak felfelé mozoghatsz, mielőtt elérnél egy bizonyos szintet, ahol már tényleg a nagykutyák játszanak. Így egészen a diamond kategóriáig mindenki bátran állhat be ismét a sorba, hogy megpróbáljon feljebb kapaszkodni, attól már nem kell félnünk, hogy visszaesünk a bronz liga szégyenébe. A helyzetet tovább javítja az a finom dizájnbeli húzás is, hogy csak győzelmeink után jelzi a játék csili-vili animációval, ahogy a skill-szintünket jelző szám felfelé kúszik, csökkenés esetében egyszerűen és viszonylag fájdalommentesen megjelenik az új érték.

Egy fokkal jobb lett a közösség

A két fenti változtatás pedig azt eredményezte, hogy mindenki egy kicsit kevésbé görcsösen játszik a második szezonban. Persze még mindig előfordul, hogy egy-egy játékos túl frusztrált lesz a meccs tétje miatt és igen, még mindig vannak csapatok, akik inkább egymással veszekednek ahelyett, hogy a játékra koncentrálnának. De az én tapasztalataim szerint nagyságrendekkel jobb a helyzet, mint az első szezon alatt volt.  Lehet, hogy csak én voltam szerencsés.

Hála a komolyabb büntetésnek, ami a meccsekből kilépő Overwatch-játékosokra vár, sokkal kevesebb az egyenlőtlen csapatokkal záruló meccs is. Összességében tehát sokkal kisebb lett az esélye, hogy a versenyszerű játékba belekóstolva sikítva rohanunk vissza a quick play módhoz, ami hatalmas előrelépés.

Nektek milyen élmény volt eddig a második szezon? Írjátok meg a kommentek között!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)