Egy SixZoSeven nevű Overwatch játékos a napokban számolt be egy Reddit posztban az esetről, amikor egy kompetitív meccsükben az egyik csapattársukról nyilvánvaló volt, hogy aimbotot használ. A legtöbben ilyenkor általában már el is könyvelik az esetet egy rossz tapasztalatnak, és megvárják, hogy vége legyen a játéknak az egyértelmű vereséggel (vagy győzelemmel, csapattól függően), náluk azonban valaki bedobta az ötletet, hogy hajtsanak a döntetlenre.
A 11 játékos beleegyezett, hogy ne csináljanak semmit a saját győzelmük érdekében, a meccs nagy részét pedig rohangálással és fotózkodással töltötték (SixZoSeven a közzétett képekről természetesen eltüntette a játékosok neveit).
Persze a csalót is távol kellett tartani az objectivektől, nehogy egyedül nyerjen: a játék első felében még megpróbált pontokat elfoglalni, de folyamatosan Reinhardt pajzsaival és D. Va védőmátrixával találta szembe magát. Bár angolul - lehet úgy fogalmazni - nem beszélt anyanyelvi szinten, arról megpróbálta meggyőzni a többieket, hogy "im just a pro-gamer" és "WOW NO DRAW", később azonban, miután felismerte, hogy ha két teljes csapat próbálja hátráltatni, semmit se tud tenni, Torbjörnre váltott és egy helyben ülve kivárta a befejezést.
Természetesen a játék végén a reportokat is mindnyájan megejtették, a csaló azonban még mindig nincs bannolva. SixZoSeven most épp egy hosszabb panaszbejelentést próbál a Blizzardhoz juttatni, remélve, hogy az változtat majd ezen a helyzeten.
A legnagyobb leckéje az esetnek azonban az, hogy nem féltétlenül csak a Blizzard tudja megoldani a csalók problémáját.
"Nagyon érdekesnek találom, hogy mi, játékosok is megtaláltuk a saját módszerünket a csalók elleni harcban. Természetesen a Blizzard dolga, hogy kitiltsa az ilyen játékosokat, de a miénk az, hogy megvédjük a játékbeli értékelését mindkét csapatnak - és persze, hogy jelentsük a csalókat."
SixZoSeven maga is sokáig admin volt az első és legnagyobb Minecraft szerveren, ahol több tízezer csaló elbírálásáért volt felelős. A Blizzardnak annyit üzenne, hogy bár az automata rendszereik jól működnek a problémás esetek kiszűrésére, szerinte több emberi erőforrást is lehetne használni a panaszok kiértékelésére, ezáltal gyorsabbá téve a rendszert.
"A tanulság itt nem az, hogy léteznek csalók, hanem az, hogy mi, játékosok is tudjuk minimalizálni a kárt, amit okoznak. Végülis az Overwatch kétség kívül egy csapatjáték."