Miután írott és videós tesztben is méltattuk a Horizon: Forbidden Westet, tegnap végre a nagyközönség is nekieshetett, amit egy csokor hasznos tippel igyekeztünk megolajozni. A Guerilla Games nem hozott szégyent az elődre, és az utóbbi évek egyik legjobb nyílt világú címét tette le az asztalra, a PS4-es optimalizáció terén sem okozva csalódást.
Az igazi sztár persze a PlayStation 5-ös változat, melynek kapcsán nemrég egy érdekes kulisszatitkot árult el a játék rendezője, Mathijs De Jonge.
Az Engadgettel beszélgetve De Jonge beavatta az olvasókat, hogy a next-gen konzolon gyorsutazáskor olyan gyorsan betöltött a játék, hogy még a tippeket sem volt idő elolvasni, ezért vissza kellett fogni a tempót:
"A Horizon Zero Dawnban gyors utazásnak hívtuk, de a tényleges betöltés akár egy percig is eltarthatott. A PS5-ön ez talán négy vagy öt másodperc, olyan gyorsan töltődik be, hogy a játékosok még a tippeket sem tudják elolvasni. Hozzá kellett adnunk egy nagyon egyszerű funkciót, amivel elég sokáig lógunk a töltőképernyőn, hogy legalább egy tippet tényleg el tudj olvasni, amíg betöltődik."
A gyakorlatban ez abban nyilvánul meg, hogy alapból csak az X megnyomásával szabadulhatunk el a töltőképernyőről, ha viszont inkább kiélveznéd az SSD garantálta gyors betöltéseket, a beállításokban kikapcsolható az angolul Stand by Screen Mode-nak hívott lassító funkció.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
Egyébként nem ez az első alkalom, hogy egy PS-exkluzív fejlesztői visszafogják a betöltési időt a tippek kedvéért: 2020-ban a Sucker Punch dicsekedett el ugyanezzel a Ghost of Tsushima kapcsán.