A TechRadarnak adott interjújában Luckey elmondta, hogy az Oculus Rift Xbox One és PlayStation 4 támogatása azért nem került a megoldandó feladatok listájának tetejére, mert azok nem tartanak lépést a fejlődéssel. „A konzolok számunkra túlságosan korlátoltak.” - jelentette ki.
„A lehető legjobb virtuális valóság eszközt próbáljuk megalkotni, amit évről-évre fogunk fejlesztgetni, és amikor nagy változásokat hozunk, azt szeretnénk bemutatni a közönségnek is. A gond a konzolokkal, hogy hardver tekintetében zártak. Nézzetek rá azokra a PC-kre, amelyek 8 éve működnek. Annyi nagy ugrás volt már azóta. Most nézzétek meg a ma VR eszközét. Azt hiszem a fejlődés, amit a következő négy-öt évben látni fogunk, hatalmas lesz.”
A fejlesztőknek nem csak mondvacsinált gondjaik vannak a következő generáció titánjaival, hanem valós problémákkal küzdenek. A legalapvetőbb, hogy se az Xbox One, se a PlayStation 4 nem képes 60FPS-el 3D-s képet megjeleníteni. Már most vannak játékok, amikről tudni, hogy csak 720p-s felbontásban fognak futni, alighogy elérve a 60FPS-t 2D-ben. „Biztos vagyok benne, hogy 5 év múlva az élmény és a virtuális technológia olyan szintet ér majd el PC-n, amivel messze lehagyják majd a konzolokat.” – mondja Luckey.
Ti mit gondoltok, hiányozni fog a konzolok mellé az Oculus Rift?