Sok ember szerint hatalmas lehetőségek vannak a virtuális valóságban és a virtuális szemüvegekben, az Oculus pedig már elég jól halad afelé, hogy a hétköznapi emberek számára is elérhető közelségbe kerüljön ez a fajta luxus. Viszont a hétköznapi embereknek kell egy kis idő, mire alkalmazkodnak az ilyen változásokhoz. Lássuk, hogy a virtuális világok milyen fenyegetést jelentenek a valóságunkra nézve.
Például kapásból az első meggondolatlan dolog, amit az Oculus Rift használata közben tehetünk, hogy állva próbáljuk meg átélni a valódi virtuális világok leutánozhatatlan élményét. A szemüveg használatakor az érzékszerveink hajlamosak teljesen összezavarodni, arról nem is beszélve, hogy a bevásárlóközpontokban köztudottan alkalmatlan a padló az ilyesfajta sportokra (meg nagyjából minden másra is):
A következő videó alanya már sokkal szerencsésebb helyzetben van, hiszen elmondhatja magáról, hogy egyhelyben ül, egy hétköznapi értelemben stabilnak mondható széken. Azonban ez nem egy hétköznapi helyzet, hiszen ne felejtsük el, hogy ez már a jövő! A jövőben pedig az emberek szándékosan kirántják maguk alól a széket, mint az alábbi úr:
De mégis mit lehet tenni? Elvégre ha felveszünk egy ilyen szemüveget, akkor teljesen olyan, mintha tényleg ott lennénk abban a mesterséges térben, csak nagyon fontos megjegyezni, hogy míg a valóságos tér teljesen valóságos (még a nevében is benne van), addig a virtuális nem az, ha pedig mégis elfelejtjük, akkor az valahogy így néz ki:
Valahogy pont úgy botladozik ez az egész virtuális valóság dolog, mint ahogy mi emberek, akik egy ilyen szemüveg hatására már olyan hétköznapi tevékenységekkel is küzdenek, mint a séta, az ülés vagy a földönkívüli inváziók visszaszorítása. De minden technológia így kezdi, hiszen az első mobiltelefonokat a hátukon cipelték az emberek, az első számítógép pedig elfoglalt egy egész termet, szóval az Oculus Riftnek is van ideje még fejlődni, az embereknek pedig bőven van még ideje beletanulni. Elvégre az élmény, hogy ott lehetünk egy kitalált, élethű, esetenként pedig kifejezetten kiszámíthatatlan világban egyszerre lehet izgalmas és félelmetes, az ismeretlenben pedig mindenki valami mást próbál megtalálni. Például azt, hogy merre lehet támaszkodni:
Ti próbáltátok már az Oculus Riftet? GameNighton általában lehet.