A közelmúltban meglepő lépésre szánta el magát a Larian Studios: a Baldur's Gate 3 PC-s változatának megjelenését közel egy hónappal előrébb hozták, így az augusztus 3-án fog megjelenni, a PlayStation 5-ös változatot viszont eltolták pár nappal, így arra csak szeptember 6-én számíthatunk - egy napon a Starfielddel (készül az Xbox Series X/S-kiadás is, de az még odébb van).
Az új dátum bejelentésével együtt az az érdekesség is kiderült, hogy a játék több mint 170 órányi átvezetőt fog tartalmazni, ami kétszer annyi, mint a Trónok harca teljes hossza, valamint háromszor annyi párbeszédet vonultat fel, mint A Gyűrűk Ura-trilógia együttvéve. Ez azonban egyes játékokban aggályokat ébresztett fel azzal kapcsolatban, hogy mennyi "filmezés" szakítja majd meg a játékmenetet, a stúdiót vezető Swen Vincke viszont eloszlatta az aggodalmakat.
Az Eurogamer munkatársának lehetősége volt beszélni Vinckével, és tisztázni ezt. Természetesen a játékosok nem fognak több mint 170 órányi átvezetőt bámulni egyetlen végigjátszás során, ennek a számnak a túlnyomó része a játékbeli permutációkból származik. A döntéseinktől függően számos jelenet, karakterpillanat és egyéb változik, és ezek összeadásából jön össze a teljes mennyiség. A Larian főnöke mutatott például az újságírónak egy részt, ahol a druida Jaheirát irányította, a világ pedig egyedülálló módon reagált rá, viszont ha Jaheira nincs benne a csapatunkban, akkor elfelejthetjük az összes vele kapcsolatos jelenetet, azok nem lesznek ott, valami mást kapunk helyettük.
Vincke szerint úgy fogjuk érezni a végigjátszás során, mintha a forgatókönyv kifejezetten nekünk szólna, de ahhoz, hogy ezt megtehessék, brutálisan sok párbeszéd és átvezető kellett. És akkor ne feledkezzünk meg a szexjelentekről is, amik szintén azok alapján változnak, hogy kit szemeltünk ki magunknak - akár egy medvével is ágyba lehet bújni, szóval tényleg nem viccel a fejlesztőcsapat.
A Baldur's Gate 3 sima végigjátszása egyébként 75-100 órát vehet igénybe, de azok, akik mindent fel akarnak fedezni és ki akarnak maxolni, ennek a duplájával számolhatnak. A változók miatt pedig érdemes lesz többször is nekifutni más karakterrel és csapatösszetétellel, hogy mindent láthassunk abból, amit a Larian Studios megalkotott.