Bár előzetesen készültünk a Diablo IV felbukkanására az Xbox és a Bethesda közös nem-E3-as bemutatóján, mégis meg tudott lepni bennünket a Blizzard. Egyrészt azzal, hogy a nekromanta lett az alapjáték ötödik, és ezzel utolsó választható kasztja, másrészt pedig azzal, hogy ha minden jól alakul, egy éven belül visszatérhetünk Sanctuary világába. Addig pedig csak kihúzzuk valahogy a Diablo Immortallal, vagy még inkább a korábbi részek újrajátszásával.
Miután elődeivel ellentétben a negyedik számozott epizód nem lineárisan strukturált, azaz bármikor áttrappolhatunk a nyitott világ másik végébe tápolni és lootolni, adja magát a kérdés, hogy hány órát vesz igénybe egy végigjátszás.
Ezt a GameSpotnak Joe Shely, a Diablo IV rendezője válaszolta meg, aki úgy saccolja, hogy a fő kampány teljesítése körülbelül 35 órát emészt fel szabadidőnkből, ami alatt úgy a 45. szintig tudjuk fejleszteni karakterünket. A felső korlátot a 100. szint jelenti, amit különböző aktivitások, például Nightmare Dungeonök kipucolása és a Tree of Whispers rendszeresen változó célkitűzéseinek abszolválása révén érhetünk el, miközben jutalomként Legenday fokozatú felszerelések és craftoláshoz szükséges nyersanyagok is ütik a markunkat a tapasztalati pontok mellett.
Shely egyébként a kampányt úgy írta körül, hogy mélyen emberi történetekkel és karakterekkel zsúfolták tele, amelyekhez érzelmi kötődés fogja fűzni a játékost. Elmondása szerint nagyon keményen dolgoztak rajta, és büszkék arra, ahogy fejlődik.