Akkora méreteket ölt a Fortnite népszerűsége, hogy még globális szinten is mérhető, bármiről is legyen szó.
A Netflix bevétele 2018 során a 16 milliárd dolláros határt is elérte, ami többek között a Disney is szeretne megszorongatni idén saját streaming platformjával, de az HBO és a Hulu is versenyben van a nézők kegyeiért. Azt viszont talán nem sokan hittük volna, hogy a Netflix legkomolyabb vetélytársa az iparágon kívülről, a Fortnite személyében született meg.
A Netflix 2018-as üzleti évét összegző jelentése alapján, bizonyos országokban csökkent a szolgáltatásuk penetrációja, ami nem a konkurens streaming platformoknak köszönhető elsősorban, hanem a különböző online felületeknek és a videójátékoknak. A jelentésben azt is elárulják, hogy nagyobb versenyben vannak a Fornite-tal, mint az HBO-val vagy a Huluval, és nem állnak túl fényesen a párharcban.
A megosztott információk között szerepel az is, hogy míg tavaly a Netflixnek összesen 139 millió előfizetője volt világszerte, addig a Fortnite egy 200 milliós regisztrált játékosbázissal büszkélkedhetett. Ez persze pénzügyileg közel sem ennyire egyértelmű számokat jelent, ám globális elérés szempontjából mindenképp figyelniük kell a Fortnite népszerűségére. Az is kiderült, hogy a YouTube tavaly októberi globális leállásakor a Netflix számai hirtelen megugrottak, mind a nézők, mind a friss előfizetők szempontjából.
Az adatok láttán kíváncsiak leszünk, hogy a frissen elindított játékplatformja után vajon a streaming bizniszbe is beszáll-e az Epic a közeljövőben. Ti gondoltátok volna, hogy ekkora jelenség és meghatározó tényező lesz a Fortnite-ból?