Igaz, hogy már nem olyan gyakoriak az izometrikus kameranézetet használó játékok, mint 20-25 évvel ezelőtt, de még mindig akad elég játékos, akinek a kedvéért megéri a fejlesztőknek ilyen jellegű projektekbe invesztálni.
Ebbe a halmazba tartozott a 2018-ban debütált Pathfinder: Kingmaker is, amely amellett, hogy a Dungeons & Dragons 3.5-ös kiadásának alapjaira támaszkodó Pathfinder asztali szerepjáték eddigi legjobban sikerült adaptációja, még az imént említett korszak CRPG-kiválóságai (Baldur's Gate, Icewind Dale, Planescape: Torment stb.) előtti főhajtásként sem vallott szégyent.
Persze egyáltalán nem hibátlan játék a Pathfinder: Kingmaker, de számtalan javítással, tartalmi bővítéssel és a kényelmünket szolgáló fejlesztéssel rendesen kipofozta az Owlcat Games, mire konzolokra is megérkezett. A folytatás remélhetőleg csiszoltabb állapotban jelenik meg szeptember 2-án PC-re, ugyanis a kiadói teendőket ellátó Koch Media még idén ősszel a boltok polcain akarja tudni a PS4-es és Xbox One-os változatokat is.
A Pathfinder: Wrath of the Righteous egy új, eposzba illő történetet mesél el, amelyben már nem királyságunk megalapítása és felvirágoztatása a célunk, hanem a világ megmentése a dimenziókapukon keresztül támadó démoni hordáktól. És mivel olyan szerepjátékról beszélünk, amelyben a döntéseink következményeit is viselnünk kell, egyáltalán nem mindegy, hogy mi lesz a halandó lét korlátait meghaladó karakterünkből (angyal, démon, lich, sárkány stb.) a végén.
Valósidejű és körökre osztott rendszerben is megvívhatjuk majd harcainkat, melyek léptéke olykor stratégiai játékokéval fog vetekedni (értsd: nem csak a bajtársainkat vezetjük csatába, hanem kész seregeket), továbbá lesz egy állandó székhelyünk is (miután kicsavartuk előző tulajdonosa kezéből) Drezen erődvárosa képében.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!