A 2016. szeptemberi TwitchConon az akkor még Amazon Game Studios néven futó Amazon Games rögtön három játékot is leleplezett, melyekkel a PC-s piacra szándékozott betörni. A Breakawayt és a Crucible-t azonban időközben törölték, így végül csak a grandizóus MMORPG-ként beharangozott New World maradt talpon.
Ennek 5 éves fejlesztése szintén nem nevezhető leányálomnak, a többszörös csúszásokon túl a nyári béta során még egy meglehetősen kínos, videokártyagyilkos bug is tépázta a játék hírnevét. A mai nappal viszont végre hivatalosan is lezajlott a rajt, így elvileg pont kerülhetne a fél évtizedes kálvária végére, de pillanatnyilag úgy tűnik, hogy a megjelenés sem alakul túl fényesen.
Elsőként (magyar idő szerint reggel 8 órakor) az európai szervereken indította el a mókát az Amazon, ám többen is arról számoltak be, hogy rettenetesen hosszú sorok alakultak ki, illetve olyanok is akadtak, akik egyáltalán nem tudtak beállni a várakozók közé, mert visszadobja őket a menübe a rendszer.
A jelentések szerint ráadásul még a sikeres bejutással sem garantált a szórakozás, egyeseknél ugyanis nem érzékeli a kattintásokat a játék, vagy csak simán stabilitási gondokat tapasztalnak. Az utóbbiak orvoslására a New World Twitter-fiókján még a délelőtt során bejelentették hogy újraindítják a közép-európai szervereket, ami 15 perces kiesést jelentett.
We will be restarting all worlds in the EU Central server (except Baltia, Tanje, Amenti, Ravenal, Utgard, Albraca, Hellheim, Hades) at 1:30 AM PT (10:30 CEST) to solve server stability issues.
— New World (@playnewworld) September 28, 2021
We expect downtime to be ~15 minutes.
Mindezek mellett persze nem árt leszögezni, hogy egy nagyobb megjelenésnél sajnos nem ritkák az efféle problémák, így idővel talán az Amazonnak is sikerül simábbá varázsolni az élményt.