Más játékokkal ellentétben a középkortól a távoli jövőig kellett mindent megtervezzenek. Ráadásul úgy, hogy a franchise korábbi részeihez képest kissé elrugaszkodtak a történelmi hűségtől, enyhe fantasy utánérzést kölcsönözve a játéknak. Komoly kutatást végzett a hadtörténet, haditechnika, fegyverzet, öltözet, páncélzat terén. Figyelembe vette, hogy a különböző kultúrák gyakran kölcsönöztek egymástól egyes elemeket. Így lehetséges az, hogy egy közel-keleti páncélzat nyugati stílusjegyeket is felmutat. Ennek hatására ők is kölcsönöztek számos kultúrából, s így alakították ki a végleges dizájnt. Emellett törekedtek arra, hogy már pusztán ránézésre meg lehessen állapítan, az adott egység mely korból, mely kultúrkörből származik, s milyen célt szolgál. A sci-fi egységeket igyekezett a megszokott formáktól eltérően bemutatni, ez különösen a távol-keleti egységeknél érhető tetten. A nyugati technológia inkább geometrikus, míg a távol-keleti organikus formákban nyilvánul meg, hogy könnyebb legyen megkülönböztetni őket. A közel-, ill. közép-keleti egységek pedig poszt-apokaliptikus stílusjegyeket viselnek magukon.
Novemberben mindezt magunk is ellenőrizhetjük.