Folytatódik az Empire Earth 3 részleteit ismertető fejlesztői napló. Ezúttal a három frakció kerül górcső alá. A nyugati, közel-keleti és távol-keleti frakciók a készítők szándékai szerint nem csak küllemükben térnek el egymástól, hanem az alkalmazandó játéktatikában is.
A nyugatiak fejlett technológiájukra támaszkodnak, s védekezésben erősek igazán, amiben kevés, ám annál erősebb egységük segíti az őket választó játékost. A távol-keleti kultúra erői olcsóságuk, s hatalmas rajokban támadó tömegük miatt érdemesek a figyelemre. A Közel-Kelet hívei pedig a mobil épületeknek fognak örülni, mely technológiának köszönhetően minde újonnan megtámadott provinciában gyakorlatilag kész bázissal kezdünk.
A fejlesztések során igény szerint fókuszálhatunk a különböző fegyvernemekre, előnyben részesítve a kiválasztottat, s elhanyagolva a többit.
A tartományokat szintén úgy fejlesztjük, ahogy szeretnénk. Némelyek hadászati, mások gazdasági célokat szolgálhatnak. A birodalmi szinten ható technológiák komoly előnyt jelenthetnek ellenfeleinkkel szemben. Az útépítés gyorsabb mozgást jelent, kivásárolhatjuk a tartományokat, megvesztegethetjük a vezetőket, fellázíthatjuk az ellenfél seregeit. Izgalmasan hangzik?
A mesterséges intelligencia sem ígérkezik ostobának, hiszen a tervek szerint szövetséget kötnek egymással, akár a játékossal is, a gyengébb pontokat támadják, kihasználják a különböző provinciák erősségeit, stb.