Hirdetés

MMORPG-s adóbevallás

|

Nem vicc (annak kicsit morbid lenne, de a valóság úgy látszik, még morbidabb…): az amerikai adóhatóságok komolyan azt tervezik, hogy megadóztatják az MMORPG-k javait! Tehát ha például a World of Warcraftban aranyuk, epic cuccaik, vagy hátasuk van, akkor azért elképzelhető, hogy a jövőben valódi pénzt kell fizetniük az amerikai államnak!

Hirdetés

„Mi van???” visítottam fel én is, (ahogy gondolom most ti is), a CNET News.com cikkét olvasva. Megnéztem számítógépen a dátumot (nem, nem április elseje van) kitöröltem a szememből a csipát és újra és újra elolvastam a cikket… És a döbbenetes igazság egyre inkább nyilvánvalóbbá vált számomra:



Ez nem vicc!
Az amerikai kormány gondolatmenete szerint ezek a virtuális javak valódi, pénzben mérhető értéket képviselnek, hiszen akár kereskedni is lehet velük, és egyfajta „munkán kívül, virtuális jövedelemforrás részét képezik.” Az amerikai adóhatóságok „mélyen tisztelt” tisztviselői szerint tulajdonképpen mindegy, hogy ténylegesen kereskedik-e az illető velük, a lényeg, hogy megtehetik ezzel a „virtuális vagyonnal”, ergo értéket képvisel, tehát adóköteles.
Valószínűleg annak kapcsán juthatott ez a fergeteges ötlet az eszükbe, hogy a Second Life nevű MMORPG-ben újabb és újabb virtuális boltok nyíltak, ahol valódi és virtuális tárgyakat egyaránt lehetett vásárolni, a rengeteg „kínai farmerről” (akik már nem is feltétlen mind kínaiak) nem is beszélve.



Már nem is kérdés, hogy bekövetkezik-e
„Már nem az a kérdés, hogy egyáltalán bekövetkezik-e ez az újfajta adóforma, csak az, hogy mikor.” – nyilatkozta Dan Miller, gazdasági szakember. És hogy ez konkrétan hogyan működne? Julian Dibbel a Play Money nevű könyvében feszegeti, hogy a virtuális tárgyak megszerzésének módozatai, mint például a szörnyek leölése adózható eseménynek tekinthetőek-e. Tehát mondjuk egy gyors kis BWL raid után a tagoknak mind be kellene fizetniük egy adott adómennyiséget.



Örökösödési adó
Hogy az egész még morbidabbá váljon, William LaPiana, a New York Law School megbecsült professzora azt vizsgálgatta, hogy az örökösödési esetekben aztán különösen indokolt, hogy megadóztassák a javakat. Anshe Chung, minden idők egyik legnagyobb Second Life kockája (ez egy valós életet és nem fantasy környezetet szimuláló MMORPG) 1 milliós virtuális javat szedett össze a játékban, és ha meghalna, az örököseinek igencsak combos valós pénzösszeget kéne az államnak befizetnie a professzor szerint.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)