Notch, azaz Markus Persson már megszellőztette korábban, hogy várhatóan lesznek öcsik a játékban - így túl nagy meglepetés nem született abból, amikor blogján bejelentette, hogy már dolgozik a rendszeren.
"Vannak itt az irodában olyan kollegák, akik utálják az achievementeket" - mondta Notch - "amint nekik is tetszeni fog a rendszer, akkor leszünk kész vele" - tette hozzá. " A mi öcsijeink nem olyanok lesznek, hogy vágj ki 10000 fát, vagy hasonló, hanem inkább kihívások, mint Lovagolj meg egy disznót és ugorj le vele egy szikláról."
Emellett a játékba bekerül egy statisztikai rendszer, amely pontosan mutatja majd, miből mennyit termeltél - mennyi fát vágtál ki, mennyi szenet bányásztál stb. Azonban azt maga Notch is elismeri, hogy mivel a játék erősen moddolható, illetve a szervereken saját szabályok alapján is lehet játszani, így könnyen lehet majd az öcsi-rendszerrel csalni - akinek ez örömet szerez, tegye.
Az 1.4-es bétába még egy nagy újdonság érkezik majd - ez pedig a megszelidíthető farkas. Úgy működik, mint mmo-kban a pet - ha megtaláltad (nagyon ritka előfordulású lesz), meg kell szelidíteni és veled marad - akkor is, ha kilépsz, amikor újra belépsz, veled együtt megjelenik majd. Követ téged mindenhová, sőt, képes lesz harcolni a Te oldaladon...
Lássuk mindezt videón: