A minden frissítést és DLC-t tartalmazó Definitive Editionnel valószínűleg a Monolith Productions maga mögött hagyta a Middle-earth: Shadow of Wart és minden figyelmüket a következő projektre fordították. Egy korábbi álláshirdetés alapján ez akár egy sci-fi játék is lehet, azonban a legutóbbi információk alapján benne van a pakliban egy még komplexebb A Gyűrűk Ura játék lehetősége is.
Év végén a Monolith ugyanis újabb munkatársakat kezdett el keresni az "advanced software engineer", a "technical artist" és a "senior world artist" pozíciókra, akiknek az lesz a feladatuk, hogy új szintekre emeljék a stúdió számára az open world fogalmát, vagyis hogy létre tudjanak hozni egy egymással összefüggő, valós időben felfedezhető nyitott világot, természetesen a stúdió Firebird grafikus motorját használva. Ráadásul a "principal technical artist" munkaköri leírása azt is elárulja, hogy a Shadow of Mordorban és Warban felvonultatott Nemesis rendszer is benne lesz a tripla-A minőségű projektben, méghozzá továbbfejlesztve, ugyanis tartalmazni fog "emberi karaktereket".
Ezek alapján két lehetőség van: vagy egy még grandiózusabb folytatással bővül a Middle-earth szériájuk, vagy pedig egy vadonatúj sci-fi IP-t kapunk, amely hasonló rendszerekkel operál, mint a Shadow of Mordor/War játékok, csupán újabb szintre emelve. Ti melyiknek örülnétek jobban?