Az alternatív időben, valamikor a Ground Zeroes történései után játszódó Metal Gear Survive csak nyomokban emlékeztet arra, amivel Hideo Kojima többször is belopta magát a szívünkbe az évek során Metal Gear címszó alatt és a Metal Gear Rising: Revengeance mellékszállal ellentétben egy olyan spin-off, amihez a Kojima Productions stúdiónak már semmi köze.
Már a Metal Gear Survive bejelentését is nagy felháborodás követte, a rajongótábor virtuális paradicsommal kezdte el dobálni a Konamit minden lehetséges közösségi platformon, amelyre a kiadó PR-osa, Robert Allan Peer reagált röviden, de túl sok okosságot ő sem tudott mondani. Nemrég Kojima is kifejtette, hogy mi a véleménye a projektről, rögtön azután, hogy a Tokyo Game Show 2016-on láthattuk a Survive gameplay felvételeit.
A visszajelzések alapján a rajongóknak finoman szólva sem tetszett az, amit láttak a játékmenetből. Ha megnézzük a Konami hivatalos YouTube csatornáján, hogy mekkora a like-dislike arány, akkor azt látjuk, hogy - a hír írásának pillanatában - körülbelül 1400 nézőnek tetszett a videó, közel 22 ezernek viszont nem. Ez durván számolva azt jelenti, hogy csak az értékelést leadott felhasználók 10 százalékának a véleménye pozitív.
Nyilván 15 percnyi gameplay alapján nem érdemes leírni egy Metal Gear játékot (hiába egy Kojima nélküli spin-offról van szó) és a Call of Duty: Infinite Warfare esetében sem teljesen olyan vészes a helyzet, mint ahogy a dislike-ok száma mutatja, de talán hordoz magában egyfajta üzenetet a Konami számára. Persze ahogy az új CoD esetében, úgy a 2017-ben PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra megjelenő Metal Gear Survive-nál is az lesz a döntő, hogy mennyi példány fogy: ott lesz érdemes majd a rajongótábornak jeleznie a nemtetszését.