Kínának mind a piaca, mind a játékipara jelentős (Tencent, NetEase stb.), ám ennek eddig leginkább a mobiljátékok szegmensében lehetett érezni a hatását. A Black Myth: Wukonggal azonban ezen a téren is változást hozott, a Game Science alkotása AAA kategóriás címekkel versenyezve hódította meg egy szempillantás alatt a Steam közönségét, és lökött nagyot a PlayStation 5 eladásain a világ második legnépesebb országában. Valószínűleg az Xbox is profitált volna a játék sikeréből, ha nem csúszik a Microsoft konzoljára szánt kiadás, amit hivatalosan a további optimalizálás szükségességével magyaráztak.
A napokban viszont egy másik narratíva kapott szárnyra, amit az ismert spanyol szivárogtató, extas1s terjesztett. Szerinte memóriaszivárgás a késlekedés oka - ezt a gamescomra kilátogató xboxos fejlesztőkkel folytatott beszélgetésekre hivatkozva állítja -, és amíg ez nem oldódik meg, addig a Black Myth: Wukong nem tud átmenni a bugok érzékelésére szolgáló teszteken. Mások szerint azonban szó sincs technikai gondokról, egészen más okból nem jelenhetett meg Xbox Series X|S konzolokra az év egyik legjobb játéka.
Egymástól függetlenül a Forbes és az amerikai IGN is azt írja a saját forrásaira támaszkodva, hogy a nem igazak extas1s állításai, mivel a fejlesztők semmilyen technikai hibát nem jelentettek az Xbox felé, ami oka lehetne a késlekedésnek. Inkább az az ok, hogy konzolexkluzivitásról kötöttek szerződést a Sonyval, amiről a felek egyike sem tájékoztatta a nyilvánosságot. Ez megmagyarázza azt is, hogy a Microsoft szóvivője júniusban miért fogalmazott úgy, hogy nem kommentálhatják partnereik és más platformtulajdonosok megállapodásait.