Hirdetés

Meg fognak izzasztani a Total War: Warhammer 3 újfajta csatái

|

Kipróbálhattuk, milyen új típusú, maratonira húzódó összecsapások várnak majd a káosz birodalmában.

Hirdetés

Sok olyat láttunk az első két Total War: Warhammer játékban a repülő egységektől kezdve a látványos varázslatokig, amit korábban nehezen képzeltünk volna el a sorozatban. Amint nemrég kiderült, a záróepizódra is tartogat a korábbi szabályokat felrúgó újdonságokat a Creative Assembly csapata. Ezek közül egy fontosat először megnézhettünk, aztán ki is próbálhattunk élesben egy online sajtóesemény alkalmával.

Hirdetés

Beindul a nagy pofonofon

A reggel egy új trailer megtekintésével kezdődött, ami után a fejlesztők elmesélték, hogy ugyan akadnak majd bőven újdonságok a Total War: Warhammer III-ban, a széria alapjait jelentő mechanikákon is csiszolni fognak. Ennek következtében például a kisebb települések irányításáért vívott ütközeteket is átdolgozzák és az ostromokat is újragondolják a Creative Assembly berkein belül, hogy azok ne dőljenek el egyből a falakon, hanem a városon belül is folytatódjék a csetepaté.

Emellett a többjátékos csatákat kedvelő rajongókra is gondoltak, a Warhammer III újításainak egyikeként mutatkozik majd be a Domination Battle mód, amelyben a másik sereg megsemmisítése mellett kontrollpontok elfoglalása lesz az elsődleges célunk, de más elemekkel is feldobta ezeket a brit stúdió.

"Bevezetjük az erősítés rendszerét is ezekben a csatákban, amiket a csatán belül vehetsz meg, így reagálva a csata addigi alakulására. Így a játékosok újabb egységeket hozhatnak be a csatamezőre, amivel akár vesztes pozícióból is fordíthatnak, ezáltal a csaták érdekesebbek lehetnek és a játékosok jobban reagálhatnak az eseményekre" - mesélte Oscar Anderson, a játék egyik dizájnere a próbakörünket követő beszélgetés folyamán.

Ha a poklon mész keresztül, csak menj tovább!

A fent taglalt újdonságokról sajnos csak szóban hallhattunk, nem úgy a survival battle névre keresztelt csatákról, amik minden bizonnyal a Total War: Warhammer III kampányának csúcspontjait fogják jelenteni. Nagyszabású történetet ígér a Creative Assembly, aminek a kezdetén egy istenség halálos sebet kap, választott frakciónktól függően pedig vagy kihasználhatjuk a gyengeségét, vagy segítségére siethetünk. A négy káoszisten erői mellett Grand Cathay és Kislev seregét választhatjuk, de akárhogy is döntünk, a káosz világában fogunk vitézkedni.

Ha pedig Nurgle, Tzeench, Slaanesh, vagy Khorne (az Öregvilágot fenyegető négy gonosz istenség) territóriumában elég jól megvetjük a lábunkat, megnyílik számunkra az adott régió survival battle csatája, amit egyfajta bossharcként érdemes felfogni. A végcél ebben mindig az adott isten bajnokának legyőzése, ám sok megpróbáltatás vár ránk addig is, míg elérjük ezeket a rosszarcúakat. A tényleges főellenség kihívása előtt három kontrollpontot is el kell foglalnunk, ennek során pedig alkalmanként két hullámnyi ellenfelet is fel kell szeletelnünk; egyet, hogy megszerezhessük az irányítást a terület felett, egyet pedig, hogy megtarthassuk. Ezt a kihívást valószínűleg egy teljesen feltápolt sereg sem bírná ki az első kilőtt nyílvesszőtől az utolsó kardcsapásig, nemhogy az a jóval gyengébb kislevi expedíciós erő, aminek megkaptam az irányítását, .

Pokoli hamuban sült pogácsa

Itt jön a képbe a teljesen új utánpótlási rendszer, aminek a segítségével a korábban a Total Warban látottakkal ellentétben már nem csak és kizárólag azokkal az erőforrásokkal gazdálkodhatunk, amivel az ütközet kezdetén rendelkezünk. Az elsősorban a kontrollpontok elfoglalásával gyűjtött supply pontokat költhetjük új egységek megidézésére egy portálon keresztül, vagy a meglévők veszteségeinek és lőszerének pótlására. Sőt, akár fegyverzetüket és páncélzatukat is fejleszthetjük, statisztikai bónuszokat szerezve az összecsapás további részére.

Az utánpótlásból viszont csak ésszel érdemes újabb katonákat vásárolni, ugyanis legalább ilyen értékesek a védművek, amiket szintén ebből a fizetőeszközből húzhatunk fel. A tornyok alaposan megritkíthatják a ránk törő démonok sorait, a falak pedig még ezeknél is jobb szolgálatot tehetnek, akár percekre is feltarthatnak egy-egy csapatnyi gonoszt. A barikádok - amikből vannak buffot és debuffot nyújtó, illetve az íjászoknak helyet adó változatok is - úgy vonzzák a mesterséges intelligencia által irányított démonokat, mint molylepkét a kerti lámpa, általuk pedig értékes időt nyerünk, hogy a káosz szolgáinak egy-egy hullámát kisebb csapatokra lebontva kaszabolhassuk le.

Üdítőt készíts be!

A fenti szabályoknak hála a survival csaták tényleg ritkán látott kihívást jelentenek majd a Total War: Warhammer III játékosainak pusztán már csak a hosszuk miatt is. Nekem bő ötven percig tartott a győztes próbálkozásom még úgy is, hogy már harmadjára futottam neki a kihívásnak, és előre tudtam, mire számítsak. Előtte már volt egy sikertelen kísérletem, második alkalommal pedig összeomlott a játék. Ráadásul némileg siettet minket az erőforrásaink végessége, mivel egy-egy új ellenséges egység folyamatosan spawnol a hátunkban, és nem halogathatjuk a végtelenségig a három kontrollpont elfoglalását. Nehezítésként az első pont elfoglalása után egyszerre kell figyelnünk az előretörő fő seregrészünkre és az utóvédként hátrahagyott katonákra, ezáltal a survival csaták tényleg közel egyórás, sokszor intenzív koncentrációt igénylő pályákká változnak.

Az általunk kipróbált változatban két dolog nem tetszett igazán: egyfelől, a mesterséges intelligencia néhány megmozdulása, másfelől az összecsapás Khorne bajnokával. Az MI ugyanis rögtön kislevita csapataimra uszította még a kontrollpontokat őrző démoncsapatokat is, emiatt a survival csaták során ténylegesen támadnom nem kellett, elég volt bemasíroznom a megadott célterületekre, melyek védelmezőit olykor jóval távolabb likvidáltam. Különös volt továbbá, hogy az ellenség megállt ledönteni a falaimat, ahelyett, hogy kisebb kitérő után egyből a seregemnek rontott volna.

Ez a furcsaság - hibának nem feltétlenül nevezném - az MI viselkedésének hihetőségét nagyban rombolja, másfelől belátom, hogy szükséges, hiszen enélkül sokkal kevésbé lennének hasznosak ezek a védművek. Végül panaszkodnom kell egy kicsit, hogy Khorne bajnoka ugyanolyan bloodthirster volt, mint amiből addigra két másikat is megölt Katarin és expedíciója, csak életerőpontból kapott többet. Persze, nem várom el a Creative Assemlytől, hogy World of Warcaft-szintű bossharcokkal álljon elő, de némi csalódottságot azért éreztem emiatt.

Beszélgetnél velünk erről a hírről?

Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!

Eddigi benyomásaim szerint a survival csaták valóban vérfrissítésként hatnak, ráadásul a fejlesztők további újdonságokat ígérnek, amik láttán elégedetten csettinthetnek majd az Öregvilág veteránjai. "Az első két játék sikere lehetővé tette számunkra, hogy sokkal ambiciózusabbak legyünk a Warhammer III-mal.Több időt és nagyobb költségvetést fordíthattunk az összes olyan ötlet megvalósítására, amiket már az első két játékban is szerettünk volna megcsinálni. Rajongói visszajelzések alapján tudjuk jól, hogy szívesen látják majd ezeket a játékban, akárcsak azt a sok-sok újdonságot is, amik változatosságot csempésznek a kampányba és érdekesebbé teszik az ütközeteket" - mondta az új részről Ian Roxburgh, a játék rendezője, úgyhogy a rajongók abszolút bizakodva várhatják a megjelenést.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)