Az Obsidian Entertainment a játékipar egyik legtehetségesebb csapata, amely bármilyen koncepcióból képes kihozni valami különlegeset, széles repertoárjának ékkövei között pedig ott tündökölnek a Pillars of Eternity-játékok is. Ennek univerzumában, Eorában játszódik a csapata újdonsága, az Avowed című fantasy akció-RPG, amely kemény döntéshelyzetek elé állítja majd a játékosokat, kiszámíthatatlan lesz, hogy milyen befejezésekhez jutunk benne, és a korábbi visszajelzésekből tanulva ígéretet tettek rá, hogy ki fogják javítani a harc esetlenségét is.
Az Obsidian természetesen nem hagyta ki a 2024-es Xbox Games Showcase-t sem, egy új trailerrel igyekezett felhívni a figyelmet ígéretes játékára az Xbox gazdag felhozatalában, és ezzel együtt sikerült véletlenül elárulnia a tervezett megjelenési dátumot is. Csakhogy az Avowed így is kissé elsikkadt az ütős bejelentések és látványos bemutatók tengerében, ezért külön is meséltek róla.
Az Obsidian fejlesztői az alábbi videóban 30 percen keresztül prezentálják nekünk az Avowed játékmenetét, ülön kitérve a dialógusokra, és természetesen a harcra is, valamint nagy hangsúlyt fektetnek a játék azon funkciójára, amely talán a legjobban izgatja a rajongókat: a csapat ígérete szerint ugyanis belső és külső nézetben is lehet majd játszani az akció-szerepjátékkal.
A játék rendezője, Carrie Patel emellett azt is elárulta, hogy a környezet hogyan fog változni, ahogy a nappalt felváltja az éjszaka, valamint arról is mesélt, hogy a különféle NPC-k hogyan reagálnak a karakterünk isteni státuszára. Nem mindegy az sem, hogy miképpen közelítünk meg egy feladatot: harccal vagy lopakodással, előbbi viszont könnyedén megfoszthat minket bizonyos párbeszédlehetőségektől és potenciális jutalmaktól, mivel másképp reagálnak majd az NPC-k.
Az Avowed várhatóan november 12-én fog megjelenni PC-re és Xbox Series X/S-re, de ez még nem a hivatalosan közölt, csak a kiszivárgott dátum. Az viszont biztos, hogy már első naptól kezdve játszható lesz a Game Passban.