A TikTok a világ leggyorsabban növekvő közösségi média platformja, ami a rövid vertikális videókra felépített formátummal gyakorlatilag már most is meghódította az egész világot (természetesen számtalan botrány és biztonsági aggály kíséretében), de nem akarnak itt megállni, a cég már bejelentette, hogy más piacok irányába is szeretnének határozottabb lépéseket tenni.
Arról már korábban is bejelentést tettek, hogy a gaming kifejezetten érdekli a céget, de ez már nem csak egy ígéret, hanem igen aktívan foglalkoznak a témával és több fejlesztőcsapat is dolgozik már azon, hogy elkészüljenek az első TikTok játékok.
A TikTok a közelmúltban több, kifejezetten hypercasual játékokra specializálódodó stúdióval is leszerződött, hogy egyszerű HTML5 játékokat fejlesszenek a platformra, amelyeket az appon belül lehet majd játszani és a videókon keresztül is felfedezhetünk majd.
A TechChrunch most megtudta, hogy néhány csapattal már élesben is tesztelik a gaming funkciókat, természetesen egyelőre csak egy nagyon szűk körben. A feature úgy fog működni, hogy amikor létrehozunk egy videót, akkor a hozzáadható linkek között már nem csak különböző weboldalakra linkelhetünk, de egy minijátékra is, amit aztán a videónkból közvetlenül indíthatnak a felhasználók.
Egyelőre semmiféle monetizáció nincs az egészben, ami érthető, hiszen a cég egyik szóvivője szerint tényleg csak kísérleti jelleggel kezdték el kipörgetni:
"Folyamatosan azon dolgozunk, hogy egyre gazdagabb legyen a platform és állandóan tesztelünk olyan újdonságokat, amelyekkel értéket tudunk teremteni a közösségünknek. Jelenleg azzal kísérletezünk, hogy HTML5 játékokat adjunk a TikTokhoz, amelyeket külső stúdiók segítségével fejlesztünk ki."
Az ötlet alapvetően nem újdonság, hiszen anno a Facebook hatalmas sikert aratott a beépített játékokkal, de mindenképpen kíváncsiak vagyunk rá, hogy a TikTok elő tud-e állni valamilyen egyedi megközelítéssel, ami jól kihasználja a platform adottságait.