Noha jobbára pozitív kritikákat kapott, a kitűzött célokat nem sikerült teljesítenie a Halo Infinite-nek, pedig a Microsoft még azzal is megpróbálkozott, hogy a többjátékos részt ingyen bocsátotta a rendelkezésünkre. A játékosok kezdeti lelkesedése azonban hamar alábbhagyott, s bár az elmúlt években folyamatosan bővült, sosem tudta megismételni azokat a számokat, amiket az első hetekben produkált.
Közben a pletykált sztori-DLC-ből éppúgy nem lett semmi, mint a battle royale élményből, aminek lelőtték a fejlesztését, a 343 Industries pedig drasztikus átalakításon esett át. Miután fejlesztők jelentős részét elküldték, átnevezték Halo Studiosra, a házon belül készült, állítólag sok gondot okozó Slipspace motort pedig Unreal Engine 5-re cserélték.
A következő Halo játékok már erre épülnek, s mint azt a Rebs Gaming csatornát üzemeltető bennfentes megtudta, pillanatnyilag több alkotás is tesztelés alatt áll a stúdiónál. Ebből logikusan következik, hogy a bejelentés sincs már messze, ő legalábbis arra számít, hogy idén legalább egyet leleplez a Microsoft.
Állítását alátámasztani látszik egy LinkedIn-poszt, amelyben szó esik a Halo Studios játékteszt laboratóriumáról, egy központosított tesztelési helyről, ahol különböző részlegek munkatársai együtt tesztelhetik a játékokat, megoszthatják egymással ötleteiket, és nem mellesleg közben a csapatkohézió is javul. Ugyanebben a bejegyzésben említette azt Susan Bunch támogatásért, biztonságért és játéktesztelésért felelős menedzser, hogy a csapatok dedikált játéktesztelési szeánszot tartottak a művészeknek, hogy bejöjjenek és hasonló, gyártásban lévő pályákon játszhassanak.
Úgy tűnik tehát, hogy már készülnek a többjátékos mód térképei, ami ugyan nem garancia egy 2025-ös bejelentésre, de abszolút lehetségessé teszi.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!