Hirdetés

Már csak Jack Sparrow hiányzik a Desperados III fejlesztőinek új játékából

|

A Shadow Gambit: The Cursed Crew ötletes mechanikák alkalmazásával lép a Commandos stílusú játékok következő evolúciós lépcsőfokára.

Hirdetés

25 évvel ezelőtt az akkor még teljesen ismeretlen Pyro Studios egészen sajátos megközelítésben tálalta a második világháborút a taktikai és stratégiai játékok rajongóinak: a Panzer General és Steel Panther sorozatok terepasztalszerű, körökre osztott ütközetei, valamint a szintén kortárs Close Combat szakasz szintű, valós időben zajló műveletei után újszerűnek hatott, hogy egy mélyen az ellenséges vonalak mögött tevékenykedő szabotőrcsapat felett vehettük át az irányítást.

A Commandos: Behind Enemy Lines zamatát az adta, hogy mindegyik karakter egyedi felszereléssel és képességekkel rendelkezett, és amennyiben ezeket ügyesen kombináltuk, odafigyeltünk a tökéletes időzítésre, valamint elkerültük, hogy a németek riadót fújjanak, egész helyőrségeket iktathattunk ki. A spanyol fejlesztőket arra ösztönözte a minden képzeletüket felülmúló siker (legfeljebb 15 ezer eladott példánnyal számoltak, mivel alig reklámozták, mégis több mint 1,5 millióan vásárolták meg), hogy folytatásokat készítsenek. Azt viszont már, hogy a megfigyelésre, tervezésre és végrehajtásra épülő játékmenet más környezetben is működik-e, a német Spellbound Entertainment tesztelte a később sorozattá bővült Desperados: Wanted Dead or Alive-val, valamint a Robin Hood: The Legend of Sherwooddal.

Hirdetés

Cowboyok és szamurájok

Az érdeklődés azonban meglepően hamar, már a kétezres évek közepére kifulladt, és csak jó tíz évvel később támadt fel újra az ugyancsak német Mimimi Gamesnek köszönhetően. A pályafutását mobilon kezdő müncheni csapat számára a 2016-os Shadow Tactics: Blades of the Shogun hozta meg a hírnevet, a nindzsás-szamurájos témára hangszerelt, ám ismerős receptre épült alkotásnál keresve sem találhattak volna jobb elfoglaltságot a Commandos-szerű játékok kedvelői. A játékra felfigyelt a THQ Nordic is, mely hamar megállapodott a stúdióval korábban említett Desperados: Wanted Dead or Alive előzményeit elmesélő Desperados III elkészítéséről.

John Cooper eredettörténetét mi is imádtuk, nem utolsósorban a játékmenetbeli újításoknak köszönhetően, miáltal úgy éreztük, minden korábbinál nagyobb mértékben uraljuk a helyzetet, tornyosuljon előttünk bármilyen lehetetlennek tűnő kihívás. Nem hittük volna, hogy lehet ezt a kontrollt még fokozni, ám a Mimimi megtette, és erről 2023 folyamán ti magatok is meggyőződhettek.

Holtak kincse

Teljes gőzzel készül ugyanis a stúdió következő játéka, amely nem valamely ismert franchise tagja, hanem a Shadow Tacticshez hasonlóan új IP, méghozzá olyan, amit első látásra A Karib-tenger kalózai ihlethetett. A Mimimi már a Desperados III-ban is kokettált a természetfelettivel (gondoljunk csak Isabelle boszorkányos trükkjeire), a Shadow Gambit: The Cursed Crew fejlesztése során viszont minden gátlását levetkőzte és szorosan keblére ölelte a szellemkalózos témát. A többé-kevésbé földhözragadt vadnyugat és a feudális Japán után a karibi térség hitvilága által inspirált miliő (Lost Caribbean) frissnek és üdének hat, még ha a titokzatos kincset kereső, és általa régi életüket visszakapni remélő, élőhalott sorsra ítélt kalózok története egyébiránt nem túl eredeti.

A Red Marley legénységéből csupán hármat mutatott be alaposabban is a Mimimi azon a zárt körű prezentáción, amire a GameStar is meghívást kapott. Ez amúgy nem is akkora baj, mivel a maradék ötöt úgyis csak a történet előrehaladtával, a legendás Mordechai kapitány fekete gyöngyöket megkaparintva lehet feloldani. Utóbbiak megszerzésében az élőhalott tengeri medvéket mindennél jobban gyűlölő Inkvizíció hátráltatja majd a játékost, mindenek előtt tehát e nagy hatalmú szervezet védelmi rendszereit és őrszemeit kell kijátszani a siker érdekében.

Afia Manicato, a hajó kormányosa a mellkasából kirántott mágikus szablyának köszönhetően halálos árnyákként csaphat le gyanútlan ellenfeleire, míg a mókamester hajóács John Hughes Mercury jókora vasmacskával kólint fejbe bárkit, akit meg tud közelíteni. Mivel társaihoz hasonlóan őt is alaposan áthatja a szellemenergia, gyakorlatilag úgy robban elő a föld alól, mintha a habok közül tenné ugyanezt. Ráadásul van egy hala is, Sir Reginald, aki kiválóan alkalmas figyelemelterelésre. Ebben szintén remekel a Red Marley tüzére, a hátán ágyút cipelő Gaelle le Bris. De nem is ez a legjobb trükkje, hanem hogy barátot és ellenséget egyaránt használhat lőszerként, előbbit nehezen elérhető helyekre, utóbbit pedig egyenesen a halálba katapultálva.

Korábbi játékaikhoz hasonlóan most is úgy tervezték meg a fejlesztők a küldetéseket, hogy az akadályokon többféleképpen átverekedhessük magunkat. Sőt, egyenesen arra ösztönöznek bennünket, hogy kísérletezzünk a képességekkel, és akár a tetszőleges sorrendben felfedezhető szigeteken partraszálló egység összeállításával is (teljesen ránk bízzák, hogy melyik küldetésre kit viszünk). Mindez azt jelenti, hogy nem csupán egyetlen, gondosan kicentizett megoldás létezik, ha tehát mégis kudarcot vallunk, az azért lehet, mert elnéztünk valamit, ugyanis tényleg minden eszközt megkapunk, ami a sikerhez szükséges.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Mentés nélkül

Miként a legénység tagjainak, a Red Marley-nak is megvannak a maga természetfeletti képességei, a főhadiszállásként funkcionáló hajó esetében ezek mind az idő manipulálásához kapcsolódnak: példának okáért gyorsabb múlásra ösztökélhetjük a perceket, hogy hamarabb kiismerjük az őrök viselkedését, de annak sincs akadálya, hogy megállítsuk az időt, és úgy adjunk ki, illetve fűzzünk láncba utasításokat, amiket aztán elátkozott kalózaink egymással összhangban hajtanak végre. Ez utóbbi ismerős lehet a Desperados III-ból, sőt a Shadow Tacticsből is, csak most még rugalmasabban használható.

Azonban még csak nem is ez a Red Marley leglátványosabb és leghasznosabb trükkje, hanem a lehetőség, hogy bármikor tetszés szerint visszatekerjük az idő kerekét, meg nem történtté téve a kínos malőröket, elbaltázott merényletkísérleteket. Ugyebár mondanom sem kell, hogy innentől fogva feleslegessé válik a save spam, azaz amikor szinte lépésenként mentünk, és ha valami nem alakul a szánk íze szerint, akkor újra és újra visszatöltjük a korábbi mentett állást, amíg végre tökéletes nem lesz az eredmény.

A kiadást ezúttal önállóan intéző Mimimi Games tervei szerint a Shadow Gambit: The Cursed Crew még idén megjelenik, PC-n, PlayStation 5-ön, valamint Xbox Series X|S konzolokon ugorhatunk fejest a Red Marley legénységének kalandjaiba.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)