Nagy potenciál rejlett a Mass Effect Andromédában, de a BioWare nem tudta kiaknázni. Az Electronic Artsnak azonban esze ágában sincs lemondani a franchise-ról (elég csak a felújított trilógiára gondolni), és újabb lehetőséget adott a stúdiónak, hogy bizonyíthasson.
A Mass Effect széria jövőjéről egyelőre nem sok információnk van egy teaseren kívül, a múltjáról viszont most kiderült egy újdonság egy befuccsolt projekt képében.
A BioWare volt producere, Mark Darrah a MinnMaxnak nyilatkozva árulta el, hogy a stúdió régebben dolgozott egy belső nézetű Mass Effect játékon, amelynek Corsair volt az alcíme és Nintendo DS-re készült.
Egy űrhajóval repkedtünk volna a galaxis egy még nem teljesen felfedezett, és ezáltal veszélyeket bőven tartogató szegletében. Olyan lett volna, mint a Privateer és a Star Control keveréke, mi pedig inkább Han Solo karakteréhez hasonlítottunk volna, mint egy Fantomhoz. Repülés, felfedezés, rakomány- és információszállítás az embereknek - ez volt a terv.
Még csak a repülés irányításának megtervezésébe kezdtek bele, amikor realizálódott az illetékesekben, hogy a projektet nem éri meg véghezvinni. A probléma a DS volt, pontosabban annak kazettái.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.
A Mass Effect: Corsair számára szükséges kártyák (cartridge-ok) egyenként 10,50 dollárba kerültek, amihez hozzáadva a fejlesztési költségeket és a lokalizációt aligha robbantottak volna kasszát a DS játékainak szokványos 30 dolláros kiskereskedelmi értékesítésével. Az EA azt jósolta, hogy csak 50 ezer példányt adnának el, ez pedig nem lett volna kifizetődő.
A Corsairon dolgozó csapat végül áttért mobilra, és létrehozták a Mass Effect Infiltrator nevű TPS-t, amely megjelent iOS-re, Androidra, Windows Phone-ra és Blackberry-re is.